תפריט
ראשי | סלמוניקו

סלמוניקו

רועי אלגרבלי
סלמוניקו
בתחילת העונה החולפת רשם אחמד סלמן דקות מעטות בקבוצת הפועל ירושלים ובחלון העברות של חודש ינואר הוא כבר מצא את עצמו במכבי נתניה. לראשונה, החלוץ הצעיר שרק חודשיים לאחר המעבר חגג את יום ההולדת ה-19 -  מצא את עצמו מחוץ לאיצטדיון "טדי" בקבוצתו החדשה.
 
עד גיל 14 אחמד סלמן לא שיחק כלל כדורגל מקצועני אלא התעסק בעיקר בכדורגל בשכונה עם חבריו. "התחלתי לשחק כדורגל מקצועי רק בגיל 14, כאשר הצטרפתי להפועל קטמון (דאז) לקבוצת נערים ג' של המועדון" מספר סלמן. החלוץ הצעיר מוסיף ואומר "עד אז הייתי הולך לשחק עם החברים במגרש או לבד מהשעה 12 עד השעה עשר בלילה ורק אז הייתי חוזר הביתה לנוח לקראת מחר".
 
כבר כאשר את דרכו בקבוצת נערים ג' אפשר היה לזהות כי מדובר בשחקן כישרוני עם חדות מול השער. בעונתו המקצועית הראשונה בנערים ג' כבש סלמן 27 שערים בכל המסגרות. כאשר עונה לאחר מכן כבר שיחק בנערים ב' וא' יחדיו, וכבש 23 שערים.
 
קצב כיבוש השערים לא הפתיע את אביו של סלמן אשר האמין ותמך בו מההתחלה, אך כן גרר השוואות וכינויים אשר מלווים אותו עד היום, כשהבולט מביניהם? לבנדובסקי מבית צפאפא. כשאחמד נשאל על הכינוי הוא מספר: "כשהייתי בהפועל ירושלים בקבוצות הנוער והנערים כל משחקים הייתי כובש או מעורב, אז מתוך המועדון כבר התחילו לקרוא לי לבנדובסקי. זה לא משהו שגרם לי להיות שחצן או משהו אלא להיפך, בסוף לבנדובסקי שחקן גדול (צוחק)."
 
על אף ההצלחה במחלקת הנוער, משהו לא הסתדר בבוגרים ועברת למכבי נתניה – מה הרגשת?
 
"בסוף זו פעם ראשונה שעברתי קבוצה, לא שיחקתי בשום קבוצה או מועדון לפני כן. היה לי מקום נוח מאוד בהפועל ירושלים אבל רציתי להתקדם ולעשות את המעבר. רציתי לעבור למועדון שהוא מועדון גדול שיוכל לעזור לי להתקדם ולהתפתח ואני שמח שעברתי למועדון כמו מכבי נתניה".
 
מה הרגשת בימים הראשונים שלך במועדון?
 
"קודם כל באתי ליום הראשון במתחם ולא ידעתי אם אני מתאמן או לא בכלל, בסוף באו ואמרו לי להתאמן. היה כיף להכיר את כל השחקנים כי בסוף אלה באמת שחקנים ברמה גבוהה וכולם טובים ורציתי לשחק איתם".
 
יש בקבוצה המון שחקנים עם כישרון, התחרות על ההרכב זה משהו שמוריד או שדווקא עוזר?
 
"בסופו של דבר, התחרות הזאת היא משהו שעוזר לי ולכולנו. אם אני ושחקן בתחרות על ההרכב זה אומר ששנינו ננסה לעשות את הכי טוב שלנו ואז זה עוזר לנו ולקבוצה. בסוף כשאתה בתחרות עם שחקנים טובים זה יכול רק לשפר אותך ואותם וככה כל הצדדים מרוויחים מזה".
 
ספר קצת על הקשר שלך עם כארם ג'אבר?
 
"בהתחלה חשבתי שהוא לא צוחק ורציני כל הזמן לפני שהגעתי למכבי נתניה. כשפגשתי אותו הבנתי שהוא אחלה בן אדם וחבר אמיתי, אני נמצא איתו הרבה ואנחנו בקשר מצויין והוא באמת אדם שאני יכול להגיד שהרווחתי כחבר אמיתי".
 
במשחק גמר גביע המדינה לא נכחת בגלל המונדיאליטו, אבל איך היה לחזור אחריו?
 
"מן הסתם זה היה מאכזב, אבל מה שהיה היה ואנחנו צריכים להתמקד בלהיות טובים בעונה הזאת. אנחנו רוצים לעשות עונה טובה ולהגיע הכי גבוה שאפשר ואם אפשר להגיע גם לגמר שוב והפעם לנצח אותו. בסוף אפשר רק ללמוד מדברים שעברנו".
 
ציינת את המונדיאליטו, איך היה להגיע לשלב כזה גבוה בטורניר משמעותי?
 
"קודם כל זאת החוויה הכי גדולה שיש. זה היה משהו מדהים לדעתי שעשינו, שנה לפני כן הגענו גם לגמר יורו. זה משהו מטורף להגיע למעמדים האלה נגד הנבחרות הגדולות בעולם ולשחק מולם שווה בשווה בלי ליפול מהם, הרגשנו שאנחנו ברמה שלהן ושאין אף נבחרת שטובה מאיתנו או עדיפה עלינו".
 
מה מהם היה יותר גדול?
 
"שניהם היו חד משמעית גדולים באותה המידה, אמנם הייתה שנה הבדל ביניהם אבל שני הטורנירים ריגשו אותי באותה המידה ועמדנו מול נבחרות חזקות מאוד".
 
מלבד ההצלחה המקצועית, הסיפור של הטורניר היה אופיר חיים - ספר קצת על מה באמת היה שם?
 
"אופיר הוא היה כמו חבר בשבילנו במהלך הטורניר. הוא היה בא לחדרים שלנו ומרגיש חופשי לדבר איתנו על הכל ולעשות איתנו שיחות כל הזמן בצורה תמידית. למדתי ולקחתי ממנו המון. אני חושב שאין שחקן אחד בנבחרת שיכול להגיד שאופיר לא קידם או שיפר אותו בדרך כלשהי, כי הוא באמת נגע ועזר לכולנו בהמון המון דרכים ואני חושב שהוא מאמן מצויין".
 
במונדיאליטו שיחקת ביחד עם תומר צרפתי, משהו שעזר לכם?
 
"תומר הוא שוער מצויין והוא מהיותר טובים שראיתי בגילאים שלנו גם במשחקים וגם באימונים, אני בטוח שהוא יגיע רחוק בעזרת השם ושנגיע ביחד גם העונה רחוק בקבוצה".
 
בשבת מתחילה הליגה- איך אתה מסכם את שלבי טרום העונה?
 
"עד עכשיו היה טוב מאוד במשחקים של טרום העונה. הצלחנו לעשות את מה שעבדנו עליו באימונים בצורה מצויינת, גם מבחינה טקטית וגם מבחינת התבניות והכל. גם במשחק האחרון ניכר שזה בא לידי ביטוי בתוצאה ובעיקר בדרך ששיחקנו".
 
לקראת שבת ובכלל, כמה מילים לקהל האוהדים לפתיחת העונה
 
"הקהל שלנו זה משהו שלא היה לי בקריירה עד אשר הגעתי לפה. זה קהל שאוהב מאוד את הקבוצה שלנו, הוא רוצה לנצח בכל משחק ותומך בנו בצורה מדהימה. אני מאוד מקווה שנצליח לשמח אותם השנה ולהביא להם הישג שיהיו גאים בנו, יאללה נתניה!"
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up