תפריט
ראשי | "הקהל שלנו יודע לדחוף גם כאשר המצב קשה"

"הקהל שלנו יודע לדחוף גם כאשר המצב קשה"

רועי אלגרבלי
"הקהל שלנו יודע לדחוף גם כאשר המצב קשה"
בקיץ האחרון הנבחרת הצעירה של ישראל עשתה חיל כאשר הגיעה עד לשלב חצי גמר אליפות אירופה והפסידה לאנגליה. מספר שחקני הקבוצה כיכבו במסגרת הטורניר, כאשר ביניהם נמצא המגן הימני של היהלומים, כארם ג'אבר.
 
ג'אבר אשר גדל בג'לג'וליה וטרם הגעתו למכבי נתניה שיחק במחלקות הנוער של מכבי פתח תקווה והפועל כפר סבא, היה חלק משמעותי מהצלחתה של הנבחרת. סיפורו של המגן בקבוצת היהלומים החל בעונת 2019/20 אז קיבל לראשונה קרדיט מצמד המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה.
 
עונה לאחר מכן כבש כארם את שער הבכורה שלו במדי הקבוצה בניצחון 3:0 על מועדון ספורט אשדוד מבישול של גבי קניקובסקי. בעונה האחרונה חווה כארם עונה מורכבת יותר כאשר בה התנדנד בין ההרכב לספסל אך שמר על מקצוענות ורעב למקצוע. בקיץ האחרון בקמפיין האדיר של הנבחרת הצעירה לקח כארם חלק משמעותי כאשר פתח בהרכב בכל אחד מחמשת המשחקים של הנבחרת והראה יכולת מצויינת על קו ימין בצוותא עם חבריו בנבחרת.
 
כארם, אחרי קיץ יוצא דופן - איך ההרגשה לפתוח עונה נוספת במועדון?
 
"זו הרגשה מדהימה, באופן אישי אני מקווה לפתוח את העונה בצורה טובה. יש התרגשות וציפייה שאי אפשר להסביר. היה קיץ עמוס מאוד לכולם ובעיקר לשחקני הנבחרת ולא היה יותר מדי זמן לנוח, אבל אנחנו באים עם מלא מוטיבציה ורצון ומקווים גם לפתוח טוב את העונה בניגוד לשנים האחרונות".
 
איך מסכמים את הקיץ הזה?
 
"וואו, זה קיץ שאי אפשר להסביר או לסכם אותו במילים. אין אדם אחד מחוץ לנבחרת שהאמין בנו שנגיע לחצי גמר, וחלק לא האמינו שנעבור גם את שלב הבתים בכלל. אנחנו האמנו שאנחנו יכולים להגיע הכי רחוק שאפשר ובאמת ככה היה בסוף".
 
לכם לא היה ספק שתעשו את זה?
 
"מאז שקיבלנו את הבתים, ידענו שזה יהיה בית קשה ושנצטרך לעבוד קשה אבל גם ידענו שאפשר וצריך לעשות את זה. דיברנו בינינו והאמנו שאפשר להגיע הכי רחוק בטורניר הזה".
 
איך היה לך לשחק בנבחרת עם חברים מהקבוצה?
 
"ברור שתמיד כיף להגיע לנבחרת ולפגוש חברים שמשחקים איתך ביום יום. בינינו בין כל החמישה היה ברור שזה יעזור לנו, כי זה היה כמו להיות באותו חדר הלבשה שאתה רגיל כבר להיות בו כל העונה. אנחנו מכירים אחד את השני וזה עזר לנו מאוד לאורך כל הטורניר".
 
זה שלא האמינו בכם, זה נתן דווקא מוטיבציה או הכניס לחשש?
 
"זה שלא האמינו בנו זה עשה רק דברים טובים, כי זה הכניס בנו המון מוטיבציה ודרייב להראות להם ולנו שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. הצלחנו להאמין ולעשות את זה ובאמת לא פחדנו או חששנו בכל משחק".
 
בחצי הגמר, כמה היה חשש לפני המפגש נגד האנגלים?
 
"שיחקנו נגד נבחרת אנגליה בבתים וידענו שהיא נבחרת חזקה מאוד עם שחקנים שמשחקים בפרמייר ליג. למרות הכל אנחנו באנו מההתחלה בגישה שאפשר גם כאן לעשות תוצאה טובה ולנצח, ניסינו להאמין ולהשקיע הכל. לצערי לא הצלחנו לנצח אבל אני עדיין בטוח שכמו בכל הטורניר שימחנו הרבה מאוד אנשים".
 
בראייה לעתיד, סימנת את הנבחרת הבוגרת כמטרה?
 
"ברור שהנבחרת הבוגרת זה משהו שאני רוצה להגיע אליו וזאת מטרה שאני סימנתי להמשך. זה נותן לי דרייב להגיע לרמות גבוהות יותר ולשפר את המשחק שלי וזה כמובן תמיד גאווה לייצג את המדינה".
 
מבחינה אישית חווית עונה לא קלה בעונה שעברה, מה היה שם?
 
"בתחילת העונה הייתה לי ירידה ביכולת ובכושר וגם מבחינה מנטלית אני חוויתי ירידה מסויימת. התחלתי פשוט לשחק ולנסות לחזור לרמה שלי, ובעזרת השם אני מקווה שזה ימשיך ואני אשמור על רמה גבוהה. מלבד הפן האישי, גם העונה של הקבוצה בכלל הייתה סוג של רכבת הרים".
 
ספר קצת על התחושות שלך?
 
"מאוד מוזר לחוות את זה, התחלנו גבוה עם ציפיות מאוד גבוהות מעצמנו ומהכדורגל שאנחנו רוצים להציג. זיהינו את הבעיות ועשינו שיחות לבד וכולם ביחד שאסור לוותר על העונה הזו ושיש שחקנים טובים, השיחות היו גם עם המאמנים וגם בלעדיהם. הצלחנו לעצור את ההתדרדרות ולקחת את העונה למקום חיובי, מקום שבו אנחנו זוכים בגביע הטוטו, מגיעים לגמר גביע המדינה ומגיעים לפלייאוף העליון. היה חשוב לנו לשפר את המצב של העונה, ובתקווה שהעונה נפתח בצורה טובה הרבה יותר,.
 
קשה לא להתייחס לגמר הגביע, ספר קצת מנקודת המבט שלך על המשחק
 
"האמת שאני לא ממש אוהב לדבר על המשחק הזה, המשחק הזה היה רגע קשה מאוד בעבורי מבחינה אישית כי זה פעם ראשונה בחיים שלי שאני מגיע לגמר גביע המדינה, ובפעם הזו הפסדתי. אני עדיין מנסה להשלים עם המשחק הזה ולשים אותו מאחוריי, ברור שזה קשה אבל זה חלק מהמקצוע וצריך ללמוד את זה. מקווה שהשנה נצליח לעשות את הצעד קדימה, להמשיך להתקדם ולנסות לזכות בתואר הזה".
 
מגביע אחד לגביע אחר – גביע הטוטו, עם סיום מוצלח יותר, איך היה להניף תואר ראשון במועדון?
 
"האמת שברגע שאנחנו ניצחנו וזכינו בגביע הטוטו זאת הייתה הרגשה שקשה לי להסביר אותה. לא היה לנו הרבה זמן לחגוג כי עוד היו לנו לא מעט משימות לקראת המשך העונה, גם מבחינת הליגה וגם מבחינת גביע המדינה. אני בטוח שגם העונה אנחנו נעשה את הכל כדי לשמח את הקהל ולזכות בתואר משמעותי"
 
איך מערכת היחסית שלך עם המאמן רן קוז'וך?
 
"קודם כל רן הוא מאמן שמאוד עוזר לי לקדם את עצמי מבחינת המשחק. הוא עוזר לי ומשפר אותי מאוד ממשחק למשחק. גם כשאני משחק וגם כשאני לא משחק, זה רק מקדם אותי ואני רק לומד איך להשתפר ככה"
 
במהלך חלון ההעברות, רז שלמה נמכר ללובן הבלגית, שחקן שהיית מחובר אליו - איך ההרגשה לגבי זה?
 
"רז שלמה בשבילי זה אדם שבאמת היה חבר כמו אח. אהבתי ואהבנו אותו מאוד כשחקן וכבן אדם. אבל כל שחקן רוצה בסוף להתקדם לחו"ל ולעשות את הקפיצה ושאני רואה שחקן וחבר כמוהו עושה את זה - זה משמח אותי"
 
בחדר ההלבשה, מי אחראי על המורל?
 
"וואו קודם כל מי שאחראיים על זה, זה אני ואיתן אזולאי שיושב לידי. אנחנו אחראים על האווירה בחדר ההלבשה, משגעים את כולם ודואגים לשמור על המורל".
 
לסיום, כמה מילים לקהל האוהדים לקראת העונה הבאה
 
"הקהל שלנו הוא קהל טוב ומצויין, אנחנו רוצים לעשות התקדמות מהעונה הקודמת שהייתה טובה ולעשות עונה טובה יותר ממנה. הקהל והאהבה שנתתם לנו ואתם נותנים היא חשובה ומשמעותית לנו, הקהל שלנו יודע לדחוף גם כאשר המצב קשה וזה משהו שאנחנו צריכים. מקווה שנגרום לכם להנות העונה ולשמח אתכם, ושבעזרת השם נביא תואר משמעותי גדול למכבי נתניה העונה".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up