תפריט
ראשי | בוא ילד יש משחק 2023/2024

בוא ילד יש משחק 2023/2024

רועי אלגרבלי
בוא ילד יש משחק 2023/2024
כמדי שנה, גם העונה מיזם ״ילד בוא יש משחק״ בהובלתו של אור קצנשטיין יצא לדרך. לכבוד תחילת המיזם בשנה בשביעית עשינו ראיון עם אור אשר מספר לנו על הסיבה להתחלתו, הקורונה והתגובות שקיבל.
 
בין היתר המועדון אירח בזכות מנויי התרומה את: עמותת ״אחים לחיים״, עמותת ״ים של חברים נתניה״, הוסטל נחליאלי, בתי ספר ברחבי העיר, מתנ״ס דורה, אזורים, חפציבה, נורדאו ומזרח נתניה, בית הילדים ע״ש צבע, מיזם משחקים עם איתן,אקים נתניה, וקבוצת שווים בספורט נתניה.
 
נציג המועדון בנושא, יניב אלבז: ״בזכות האוהדים שתורמים בכל תחילת עונה למיזם המדהים הזה, מאות ילדים נכחו במשחקי הקבוצה אשתקד. המיזם הזה נוגע בלבבות רבים ולא פעם ופעמיים שמחתי לקבל הודעה שילד/ ילדה שעובר חרם הצליח ליצור חברויות בזכות המשחקים. חשוב להדגיש שהמועדון מסבסד את עלות המינויים, ולצערי במהלך העונה אני נתקל לא מעט באוהדים שצריכים עזרה פיננסית כדי להגיע למשחקים, המינויים של המיזם הזה הוא המראה לחברה הישראלית. שאפו ענק גם לאוהדים וגם למועדון״
 
אור, ספר לנו קצת על המיזם?
 
"לפני שבע שנים בעונה הראשונה שחזרו לליגת העל הייתה תקרית שפתחו אימון עשן בתקופה מדהימה שלנו באשדוד שקיבלנו עונש אחרי שהיה על תנאי, היה דיבור של המועדון מתאושש ולא חבל ונהיה ריב ביציע אחרי שהיה אנרגיות טובות. הבנו על זה שהמועדון לא צריך לקבל קנסות כאלה ושילמנו את הקנס בעצמו האוהדים, גייסנו 7,500 שקל מכרטיסים וככה זה התחיל" 
 
בכל זאת, יש הבדל בין 7,500 לבין כמה עשרות מנויים בעונה, איך היה המעבר? 
 
"בתוך 10 שעות נסגר הסכום והרעיון התחיל להתגלגל וכשנגמר העונה אמרנו שכדאי לעשות מנויים". 
 
על אילו דברים חושבים לפני שהולכים למהלך כזה? 
 
"ניסינו לחשוב איך לעשות את זה כי לחלק מנויים סתם ככה זה על הפנים. כי צריך לחשוב למי מגיע ומי לא, ומי מבטיח לנו שהילדים באמת יגיעו. דבר נוסף זה שחייבים לקחת בחשבון שלפנות למשפחות קשות יום המנוי שווה כסף. יכול להיות שיהיה כאלה שימכרו את זה ואז אם מנוי תרומה יגיע לשוק אתה נפגע בקמפיין גיוס. על יד זה ניסינו להבין איך אנחנו ממקסמים את הנושא של הכניסות. הבנו שהניצחון זה לא לחלק מנויים אלא לתת כרטיסים לכל משחק בית לעמותות ומשפחות". 
 
ובכל זאת, העונה יש משהו שונה? 
 
"מה ששונה העונה הזאת זה האנרגיות, כל שנה חיכינו וידענו שיש לו מקום והשנה? לך תטיף לאנשים על אחדות ושצריך את זה ביחד. כל החיים שלי אני הייתי מעורב פוליטית ובמחאה הזאת אני לוקח חלק, אבל זה לא קשור למכבי נתניה ורציתי להבין איך אני ממשיך את זה גם השנה". 
 
מה היה התהליך? 
 
"דיברנו אני ובומבו שנמצא בצד השני של המפה הפוליטית, והבנו שאם לא נעשה את זה השנה הזאת זה כאילו לא עשינו את זה אף פעם. הכי חשוב להראות שזה חשוב השנה יותר משנים קודמות". 
 
יש חשש לקראת השנה שאולי זה לא יצליח?
 
"יש לי חשש השנה דווקא שזה לא יצליח כי אתה רואה את האנרגיה במדינה ואתה רואה את האנרגיה סביב מכבי נתניה. אני לא חושב שמכבי נתניה השתנתה יותר מדי, אבל האוויר שיש לאנשים כלפי דברים שלא נוגעים בהם ביום יום ואין סבלנות לראות את האחר". 
 
האם זה די תשקיף של החברה? 
 
"מה שקורה במכבי נתניה זה די תשקיף של החברה הישראלית. אני חושב שהמון אזרחים במדינה ואנשים ביציע שלנו מבינים שהאחדות זה מה שצריך פה. כשפתחתי את ״הילד בוא קח מחשב״ בקורונה, שלא היה כדורגל ושמענו על המצב שאין להורים כסף לקנות מחשבים וכשיצאנו עם זה זה היה בום. גייסנו מעל מאה אלף שקל ונכנס כסף מכל הסוגים של היציע והמון אנשים תרמו לנו כס"ף. 
 
דיברת על השוני בינך לבין השותף שלך לקמפיין, בומבו, איך זה לשתף פעולה עם דעות שונות? 
 
"אני ומאיר חברי ילדות ממכבי נתניה ושנים פועלים בשביל היציע בכל מיני דרכים ופעולות בעבר. תמיד בפוליטיקה הייתה משהו שהיינו מדברים בינינו, אנחנו אף פעם לא מכניסים את זה בינינו או ירחיק בינינו. אצלנו זה ממש לא הסיפור וזה מה שרצינו בעצם להביא לכל הדבר הזה". 
 
איך שיתוף פעולה עם המועדון? 
 
"שנים היינו עושים מחאות נגד המועדון כי לא היה עם מי לדבר ואתה עושה מחאה כשלא מקשיבים לך. בשנים האלה במכבי נתניה יש עם מי לדבר ותמיד אפשר לשפר, במבט הכללי יש מועדון שאפשר לעבוד איתו ולעשות איתו דברים יפים ביחד". 
 
לסיום, איך זה בשבילך כשאתה רואה את הילדים במגרש? 
 
"אושר, כשאני יודע שזה קורה ואני יודע שבסופו של דבר הדברים האלה מעבר לילדים - כשרואה ילד בן 16 שהיציע עשה דברים כאלה אני רוצה להאמין שבשלב אחר בחיים שלו הוא יביא את זה למקום שהוא נמצא בו או לאיזה סיטואציה".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up