תפריט
ראשי | Africa is calling

Africa is calling

רועי אלגרבלי
Africa is calling
תכירו את שחר ספיר שמלבד היותו אנליסט במועדון מכבי נתניה עבר עליו קיץ מרתק כשהיה אנליסט בצוות האימון של נבחרת זמביה במושחקי מוקדמות אליפות אפריקה בחודש שעבר אליה עלתה לראשונה מאז שנת 2015 – בהדרכתו של המאמן אברהם גרנט.
 
הנבחרת חזרה אל האליפות לאחר ניצחון 0-3 על חוף השנהב. לרגל העלייה ערכנו ראיון עם שחר על ההצלחה בנבחרת האפריקאית, העבודה עם גרנט ומעט נקודות על עבודתו בנתניה.
 
היית בנבחרת זמביה בתור אנליסט, איך הגעת לזה?
 
"קיבלתי הצעה מאברהם גרנט ומרקו בלבול שדיברו איתי להצטרף לצוות המקצועי. בנוסף גם דן רומן המליץ עליי וככה למעשה הגעתי לזמביה".
 
ספר קצת על העבודה עם הנבחרת
 
"אני חושב שאברהם וכל הצוות עושים שם עבודה נהדרת וההוכחה לכך היא ההעפלה של הנבחרת לאליפות אפריקה אחרי 8 שנים. הייתה לי חוויה לא נורמאלית לקחת חלק במשחק האחרון נגד חוף השנהב. יצאנו במיוחד למחנה אימונים של שבועיים רק כדי להתכונן למשחק הזה והספיק לנו תיקו כדי להעפיל לאליפות אפריקה. בסוף הצלחנו לעשות ניצחון גדול ששימח את כל המדינה. הניצחון ביחד העפלה והאושר של עשרות אלפי האנשים שהיו באיצטדיון ומחוצה לו גרמו לי לאושר גדול ואני שמח מאוד להיות חלק מזה".
 
איך זה לעבוד עם גרנט?
 
"אני חושב שזאת זכות בשבילי לעבוד עם בן אדם כמו אברהם שראה הכל בכדורגל והגיע להישגים שאף ישראלי לא הגיע לפניו. אני שמח מאוד להיות חלק מהצוות שלו ובאופן אישי ללמוד מהניסיון שלו וההבנה שלו בכדורגל".
 
מה אתה חושב על תחום האנליסטים בכדורגל?
 
"אני חושב שזה תחום שמתפתח והיום כמעט ואין קבוצה שלא מעסיקה אנליסט. לדעתי הדבר שהכי מייחד את המקצוע הזה הוא שהוא נותן פתח להרבה אנשים טובים שלא היו כדורגלנים להיכנס לתחום הזה ולתרום מהידע שלהם".
 
ספר קצת על איך התחלת לעבוד במועדון
 
"הייתה לי היכרות עם ניב גולדשטיין שהיה מנכ"ל המועדון וכפיר וולפסון האנליסט והם למעשה אלה שהביאו אותי למועדון אחרי שעבדתי עונה לפני כן בהפועל רמת גן".
 
איך זה לעבוד במועדון?
 
"אני נהנה מאוד לעבוד במועדון, אני פותח עכשיו שנה שנייה ואני מרגיש כאילו אני עובד פה שנים. בנוסף גם מקצועית צברתי פה הרבה חוויות בשנה שעברה, אם זה בנוער שעשינו עונה מצוינת או לחוות מעמדים גדולים עם הקבוצה הבוגרת כמו גמר גביע המדינה וגמר גביע הטוטו".
 
מה הדינמיות בעבודה במועדון כדורגל?
 
"אני יכול לספר לך עליי באופן אישי, אני עובד גם בקבוצת הנוער וגם בבוגרים. אני כמעט כל יום במועדון וגם כשאני בבית אני עושה ניתוחים ומתכונן ליריבות אז ככה שיוצא שאת רוב הזמן שלי אני מקדיש לעבודה אבל אני מאוד נהנה לעבוד בתחום שאני אוהב וללמוד מאנשי המקצוע הכי טובים בארץ ואני מודה על זה כל יום".
 חלמת להגיע לתחום הזה?
 
"האמת שלא. אבל כשהכרתי את התחום הזה ביחד עם האהבה שלי לכדורגל, אז הבנתי שזה מאוד מתאים לי."
 
מה החלום שלך?
 
"להמשיך לעשות את מה שאני אוהב, ללמוד ולהשתפר כל יום ולהגיע לרמות הכי גבוהות אם זה אייאקס הקבוצה שאני אוהד מילדות או לפריימר ליג".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up