תפריט
ראשי | "דוד השאיר זיכרון לכולם"

"דוד השאיר זיכרון לכולם"

רועי אלגרבלי
"דוד השאיר זיכרון לכולם"
מחר, יום שלישי, ימלאו חמש שנים ללכתו של קמע ואוהד המועדון, דוד (דודו) ג'ורג' ז"ל. 
 
דוד היה אוהד מושבע של הקבוצה ותמך בה לאורך כל שנותיו, מכבי נתניה הייתה הכל בחייו והוא שימש כקמע המועדון. לאחר מלחמה ממושכת במחלה קשה דוד הלך לעולמו אך נשאר בליבנו, האזכרה לדוד ז"ל תיערך ביום רביעי בשעה 08:30 בבית העלמין בשיכון וותיקים.
 
אמו, ריקי ג'ורג' ממשיכה להגיע למשחקי הקבוצה ובכך מקיימת את המורשת של דוד ז"ל. לזכרו של דוד, בחרנו לערוך ראיון עם אמו שמספרת על הקושי שעברה, התמיכה מהמועדון ומה האירוע שהיא לא יכולה לשכוח. 
 
איך את מרגישה בעקבות החום שהקהל נותן לך? 
 
"עטיפת הקהל היא לא מובנת מאליה - יש כאן המון אהבה, אכפתיות והענקת כבוד. כשקהל האוהדים שמע על דוד ז"ל כולם נרתמו. הקהל הכי חם והכי אוהב אלו אוהדי מכבי נתניה".
 
איך חווית את מכבי נתניה לפני לכתו של דוד ז"ל? 
 
"חווית מכבי נתניה לפני לכתו של דוד ז"ל וגם עכשיו זו חוויה שהיא חלק מחיינו. אנחנו קוראים לה החיידק של מכבי נתניה עוד מימי הקופסא".
 
כמה מכבי נתניה הייתה נוכחת בחיים שלו? 
 
"הוא היה נושם, ישן ואוכל מכבי נתניה".
 
איך הוא הרגיש בתור קמע המועדון? 
 
 "אני זוכרת שכל פעם שהוא היה הולך למשחק בית הוא התרגש, מכין את עצמו וזה היה כל כך יפה ומרגש".
 
איך הגיבו האוהדים כששמעו על דבר המחלה? 
 
"את ההתגייסות עצמה לא אשכח לעולם. כששמעו על דוד ז"ל ועל מחלתו הטלפונים התחילו לפעול. לא ציפיתי  לדבר הזה, לאנשים החמים האכפתיים, האהובים שהרעיפו מעצמם המון. עד היום אני מודה לכל האוהדים ומברכת אותם".
 
ההמשכיות שאת עושה היום ביציע זה הרבה בשבילו?
 
"אחת ההבטחות שלי לדוד ז"ל הייתה שלכל משחק אני אלך ואהיה אוהדת מן המניין, כשאני אומרת אוהדת זה הכל: לשיר, לעודד ולהתעצבן (ולקלל בשקט). ההבטחה עדיין מתקיימת, הוא לא סתם ביקש אותה ממני -  זו ההמשכיות כלפי קבוצת מכבי נתניה"
 
איך הקשר שלך היום עם האוהדים? 
 
את הקשר עם האוהדים אפשר לבטא במילה אחת - "משפחה". ואני לא סתם אומרת משפחה, מכבי נתניה זו משפחה חמה אוהבת ומפרגנת לטוב ולרע".
 
איך הקשר שלך עם הקמע הנוכחי? 
 
"הקשר של עם שי סלומון הוא קשר חזק ואוהב. אני חושבת ויודעת שהוא עושה את תפקיד הקמע גורגי בכל רמח איבריו. כשאני מסתכלת על שי כשהוא בתוך הקמע אני מרגישה את דוד ושי יגיד לך אותו דבר. בנימה זו שי סלומון, אני רוצה לומר שאני אוהבת אותך"
 
תני לי רגע אחד זכור לך שקשור לאוהדים או לקמע 
 
"היו המון רגעים יפים, המון חוויות במשך חמש השנים האלה. אבל ברשותך אני רוצה לחלוק עם כולם את חווית דוד ז"ל כבזמן המחלה - כשהיו נכנסים האוהדים לבקר אותו ומדברים וצוחקים איתו צוחקים, הוא לא היה מראה לאף אחד שהוא חלש ודווקא מי שיצא מהחדר הרגיש מחוזק, הוא היה מחזק את כולם. דוד השאיר זיכרון לכולם".
 
 
רגע אחד של דוד ז"ל שחקוק לך בראש בהקשר של מכבי נתניה
 
הרגע החקוק שלא יישכח לעולם זהו המשחק עם מכבי חיפה בסמי עופר. שבוע לפניי המשחק הקפטן בזמנו ערן לוי וייקי כחלון הגיעו לבקר את דוד בשיחה איתם הם הבטיחו לו שהם מנצחים את המשחק בשבילו. אני ודוד ז"ל ששכב במיטתו בחדר בבהח תל השומר חכינו לרגע של המשחק. קבוצת מכבי נתניה עלתה לכר הדשא עם החולצות והמחווה אוהבים אותך הקמע כשדוד ראה הדמעות בעיניו וההתרגשות בחדר הייתה מחשמלת. אני זוכרת שכל המשחק הוא החזיק לי את היד וגופו רעד מהתרגשות.
 
אכן ערן לוי וויקי כחלון הכניסו 2 שערים לכבוד דוד. ערן לוי הצביע למצלמה עם האצבע זה בשבילך..ודוד הצביע חזרה לטלויזיה ואמר:אני אוהב אותך. כשהניחו את חולצת המחווה על כר הדשא זה היה פשוט עוצמתי בעיניו".
 
מסר לקהל ובכלל
 
"המסר לקהל האהוב זה להיות קהל אחד ומאוחד בטוב וברע אני נשבע עד המוות בצהוב. אוהבת כל אחד ואחת אני מודה לדוד ז"ל בני היקר שהכניס את משפחת אוהדי נתניה לחיי"
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up