תפריט
ראשי | ראש בראש

ראש בראש

רועי אלגרבלי
ראש בראש
היום (שבת) בשעה 20:00 מכבי נתניה תארח את מכבי תל אביב למשחק במסגרת המחזור ה-32 בליגה והמשחק השישי בפלייאוף העליון. המשחק יהיה המשחק שיחל את הסיבוב השני של הפלייאוף העליון והיישורת האחרונה של העונה. 
 
מכבי נתניה מגיעה אל המשחק לאחר תיקו 1:1 נגד הפועל באר שבע באיצטדיון היהלום במחזור האחרון משער של האוקראיני, סטניסלב בילנקי. המשחק האחרון של הצהובים-כחולים מנגד היה משחק של מכבי תל אביב נגד מועדון ספורט אשדוד באיצטדיון בלומפילד. המשחק נגמר בתוצאה 1:1 גם שם כאשר ערן זהבי כבש לזכות מכבי תל אביב. 
 
הכר את היריבה - מכבי תל אביב: 
 
מכבי תל אביב ממוקמת במקום השלישי בטבלה עם 63 נקודות במאזן הנקודות שלה, רק שתי נקודות פחות מהמקום השני בו ממוקמת הפועל באר שבע. עד כה ערכה מכבי תל אביב 31 מחזורים בליגת העל, הצהובים-כחולים ניצחו ב-18 משחקים, הפסידו בארבעה וסיימו עוד תשעה משחקים בתוצאת תיקו. 
 
מכבי תל אביב כבשו 61 שערים לרשת של הקבוצות היריבות שלהם בעוד שמנגד היא ספגה 18 שערים מהקבוצות היריבות. יחס הספיגות והכיבושים של היריבה מעמיד אותה על הפרש שערים שעומד על 43 לזכותם של הצהובים-כחולים. 
 
במהלך כל המשחקים הללו מלך השערים של היריבה הוא ערן זהבי שכבש 19 שערים לרשתות היריבה. מיד אחריו ניתן לראות את ג'ורג'ה יובאנוביץ' שכבש חמישה עשר שערי ליגה עד כה. את טבלת מלכי הבישולים של הקבוצה מוביל אנריק סאבוריט הספרדי עם שישה בישולים עד כה. גם כן במקום השני ניתן למצוא את החלוץ הסרבי ואת מאור קנדיל עם ארבעה בישולים לכל אחד. 
 
אירועי העונה:
 
המשחק הראשון לעונה שהקבוצות נפגשו בו בכל המסגרות הרשמיות אירע בשלב רבע גמר גביע הטוטו אז מכבי נתניה ומכבי תל אביב נפגשו באיצטדיון "בלומפילד". במהלך המשחק הקבוצות לא הצליחו להגיע להכרעה בעבור הצדדים בתוצאת תיקו מאופסת והמשחק נגרר לדו קרב פנדלים מהנקודה הלבנה. בדו קרב הפנדלים מכבי נתניה ניצחה בדו קרב הפנדלים בתוצאה 5:4 ועלתה לשלב חצי גמר גביע הטוטו.
 
המשחק הראשון לעונה במסגרת הליגה נערך באיצטדיון "בלומפילד" גם הוא, בו הפסידה הקבוצה בתוצאה 3:0. סיום המחצית הראשונה באותו המשחק הצביע על 2:0 לזכות הקבוצה הביתית משערים של יובאנוביץ' וזהבי, כאשר השער השלישי נכבש במחצית השנייה מרגליו של אנריק סאבוריט. 
 
המשחק השני של העונה הסדירה נערך באיצטדיון היהלום. המחצית הראשונה של אותו המשחק נגמרה בתוצאת תיקו מאופסת. בדקה ה-56 לירן רוטמן העלה את הקבוצה ליתרון 0:1. בהמשך המשחק פטריק טוואמסי כבש את אחד משערי העונה בליגה כשהימם את דניאל פרץ וכבש את השני של הצהובים. בהמשך המשחק מכבי תל אביב צימקה את התוצאה וקבעה את תוצאת המשחק, 1:2.
 
המשחק האחרון שנערך היה במשחק הראשון של הפלייאוף העליון במסגרת המחזור ה-27 בליגה. המשחק נערך באיצטדיון "בלומפילד". הצהובים-כחולים עלו מהר אל לוח התוצאות בעזרת שני שערים מהירים וקבעה 2:0. בהמשך המשחק רז שלמה סיים את חלקו בהתמודדות והורחק. התוצאה נותרה כפי שהיא, 2:0 מכבי תל אביב. 
 
נתוני משחקי העבר:
 
החל מעונת 1999/00 הקבוצות נפגשו 57 פעמים במסגרת הליגה. מכבי נתניה ניצחה ב-17 מפגשים, תל אביב ניצחה ב-29 ו-11 משחקים הסתיימו ללא הכרעה. מלך שערי הקבוצה במשחקים הללו הוא אחמד סבע עם שבעה כיבושים לרשת של הצהובים-כחולים. אחריו ניתן למצוא את דיא סבע עם ארבעה כיבושים שתופס את המקום השני, ואת המקום השלישי חולקים גיא צרפתי, לירון וילנר ולארי קאיודה עם שלושה שערים לכל אחד.
 
העונה הכי טובה נגד מכבי תל אביב בשנות ה-2000: 08/09. 3 ניצחונות, מאזן שערים של 3:0 בשלושת המשחקים.
 
- העונה הכי פחות טובה נגד מכבי תל אביב בשנות ה-2000: 18/19. 4 הפסדים, מאזן שערים של 13:3 בארבעת המשחקים.
 
מלך שערי הצהובים-כחולים במשחקים ששיחקו נגד מכבי נתניה הינו שייע גלזר עם 13 שערים.
 
הזר המוצלח:
 
השחקן הזר שכבש הכי הרבה שערים נגד מכבי תל אביב הינו לארי קאיודה אשר בעונת 2014/15 מצא את הרשת של היריבה שלוש פעמים.
 
המשחק הזכור ביותר של החלוץ הניגרי נגד מכבי תל אביב היה המחזור ה-21 באותה העונה. קאיודה עצמו כבש צמד באותו המשחק, מכבי נתניה הובילה פעמיים אך הצהובים השוו. בדקה ה-77 ערן זהבי כבש את השלישי של הצהוהים, אך דקה לאחר מכן דיא סבע קבע שיוויון במשחק המשוגע.
 
מסגלי שתי הקבוצות רק דור פרץ וערן זהבי במכבי תל אביב שרדו מאותו המשחק.
 
הניצחון הגדול ביותר:
 
הניצחון הגדול ביותר של הקבוצה על מכבי תל אביב היה בעונת 1981/82 כאשר הקבוצות נפגשו במסגרת המחזור השלישי בליגה.
 
מכבי נתניה דאז עם שמואל פרלמן על הקווים, פתחה בהרכב הבא: גלאוברמן, מסיקה, צמח, בר, חסן, חלפון, קליינמן, לם, גריאני, לביא ומכנס.
 
בסיומו של המשחק מכבי נתניה ניצחה את מכבי תל אביב בתוצאה 6:0. את השערים לזכות הקבוצה כבשו: עודד מכנס (צמד), חיים בר, דוד לביא, בני לם ומשה גריאני.
 
ההפסד הגדול ביותר:

 
ההפסד הגדול ביותר של הקבוצה אירע במחזור השביעי של עונת 1946/47. מכבי נתניה הפסידה לצהובים כחולים בתוצאה 7:0. שייע גלזר ואהרון סידי כבשו שלישיות כל אחד ויוסי גורפינקל הוסיף שער נוסף.
 
תוצאת הניצחון השכיחה ביותר: 1:0
כמות פעמים: 15
 
תוצאת התיקו השכיחה ביותר: 0:0
כמות פעמים: 18
 
תוצאת ההפסד השכיחה ביותר: 1:2
כמות פעמים: 19
 
לרגל המשחק בחרונו להזיכר בכמה מהמשחקים הגדולים בשנות ה-2000 מול מכבי תל אביב:
לכבוד המשחק בחרנו להיזכר במשחקים הגדולים נגד היריבה בשנות האלפיים. 
 
2002/03 - מחזור 19 - ניצחון 1:3:
 
במחזור ה-19 של עונת 2002/03 מכבי נתניה אירחה את מכבי תל אביב באיצטדיון "הקופסא". המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאת תיקו מאופסת, כאשר גם בחלקים מן המחצית השנייה המשחק נשמר על תוצאת התיקו. בדקה ה-70 ישמעאל אדו כבש את שער היתרון של הקבוצה מתוך בישול של ראובן עטר. בדקה ה-84, שחקן העבר ומאמן הכושר בהווה, ישראל זביטי, כבש את השער השני של הקבוצה והכפיל את התוצאה, 0:2. כמה דקות לאחר מכן גיא צרפתי כבש את השלישי של היהלומים מבישול של לוקמן. בתוך תוספת הזמן אלי ביטון צימק את התוצאה בעבור הצהובים-כחולים, 1:3. 
 
2005/06 - מחזור 20 - ניצחון 1:3:
 
בדקה השמינית של המשחק אופיר חיים העלה את האורחת ליתרון 1:0 והצהובים-כחולים חגגו שער מוקדם. המחצית הראשונה הסתיימה ב-1:0 למכבי תל אביב, הודות לשער של חיים. בדקה ה-59 שלומי אדרי כבש את השיוויון של היהלומים. בדקה ה-78 טל בנין, קשרה של מכבי נתניה, ספג כרטיס צהוב שני והורחק מן המשחק. כמה דקות מאוחר יותר אלן מסודי כבש את השער השני של היהלומים והשלים מהפך בעשרה שחקנים. בדקה ה-90 אלן מסודי זז לעמדת המבשל כאשר בישל את השער השלישי לשותפו להתקפה, איברהים עבדול רזאק. שיתוף הפעולה בשער השלישי של מסודי ורזאק קבעו את תוצאת המשחק, 1:3.
 
2010/11 - מחזור 27 - ניצחון 3:0: 
 
במסגרת המחזור ה-27 של אותה העונה מכבי נתניה הגיעה לאיצטדיון "בלומפילד" במטרה ללקט שלוש נקודות חוץ יקרות ליהלומים. בדקה ה-21 ניר נחום פתח את המשחק בצורה טובה עבור היהלומים כשהעלה את הקבוצה ליתרון 1:0. בדקה ה-84 אחמד סבע נשלח לאחד על אחד מול השוער והכפיל את התוצאה, 2:0. בדקה ה-90 של המשחק קובי דג'אני איים מרחוק ומצא את חיבורי הקורות של סולומון וכבש את השער השלישי של היהלומים שגם קבע את תוצאת המשחק, 3:0 מכבי נתניה באיצטדיון בלומפילד. 
 
2014/15 - מחזור 21 - תיקו 3:3:
 
בדקה ה-15 של המשחק לארי קאיודה החלוץ הניגרי קבע יתרון ביתי למכבי נתניה והדהים את הקהל. חמש דקות מאוחר יותר, דור מיכה כבש את השער הראשון שלו לעונת המשחקים הזו והשווה את התוצאה, 1:1. כמה דקות לפני סיום המחצית, לארי קאיודה השלים צמד והחזיר את היתרון ליהלומים. חמש דקות בתוך תחילת המחצית השנייה עדן בן בסט השווה את התוצאה ל-2:2. 
 
בהמשך המשחק ערן זהבי כבש שער מדהים אל חיבורי הקורות של שער הקבוצה והשלים מהפך בעבור מכבי תל אביב. זמן קצר לאחר מכן, דיא סבע ניצל בלבול גדול בהגנת מכבי תל אביב וקבע שער שיוויון דרמטי אשר גם קבע את תוצאת המשחק, 3:3 דרמטי ומשוגע. 
 
2017/18 - מחזור 28 - ניצחון 1:4:
 
מכבי נתניה הגיעה לאחר רצף משחקים מול הקבוצה מתל אביב בה היא אינו מצליחה לנצח אותה במטרה לעצור את הרצף השלילי ולנצח. בדקה ה-17 של המשחק ויקי כחלון העביר כדור רוחב נהדר אל דיא סבע שהתנהל בצורה חכמה בתוך הרחבה ושיגר את הכדור לחיבורים, 0:1. על סף סיום המחצית הראשונה, רמזי ספורי קיבל כדור מערן לוי ובעט כדור שפגע בקורה ונכנס פנימה, 0:2 מכבי נתניה. בדקה ה-57 דיא סבע נשלח לאחד על אחד מול ראייקוביץ' והקפיץ מעליו את הכדור שנכנס וקבע את השלישי של היהלומים. 
 
בדקה ה-80 נגיעת יד של דודי תירם גרמה לכדור עונשין מ-11 מטרים למכבי תל אביב אותו ניצל בחכמה ברק יצחקי שצימק ל-1:3. עמוק בתוך תוספת הזמן, דיא סבע נשלח לעומק, עבר את השוער הסרבי נותר מול שער חשוף וכבש את השער הרביעי של מכבי נתניה. 1:4 מכבי נתניה. 
 
2021/22 - מחזור 6 - ניצחון 2:4:
 
במשחקו הראשון של בני לם על הקווים לאחר ניצחון ראשון לעונה על בני סכנין במחזור החולף (בו אימן מאמן הקבוצה בהווה, רן קוז'וק). בדקה התשיעית סטיפה פריצה העלה את הצהובים-כחולים ליתרון 1:0. בדקה ה-34 בוריס אינו כבש תוך תרגיל חכם בכדור חופשי שמצא את הרשת. עוד טרם סיום המחצית הראשונה סטיפה פריצה השלים צמד וקבע 2:1. 
 
בדקה ה-61 יניב מזרחי ביצע מספרת מדהימה שמצאה את הרשת של תל אביב, 2:2. דקה לאחר מכן איגור זלטאנוביץ' שלח כדור עומק אל פארפה גויאגון שכבש מול קבוצת האם שלו וקבע מהפך בזק, 2:3 מכבי נתניה. בדקה ה-78 איגור זלטאנוביץ' כבש את השער הרביעי של מכבי נתניה וקבע את תוצאת המשחק, 2:4. מכבי נתניה רושמת ניצחון שני לעונה. 
יאללה נתניה!
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up