תפריט
ראשי | ראש בראש

ראש בראש

רועי אלגרבלי
ראש בראש
היום בשעה 20:30 מכבי נתניה תארח את הפועל באר שבע למשחק במסגרת המחזור ה-31 בליגה. כאמור, המשחק יהיה המשחק שינעל את הסיבוב הראשון של משחקי הפלייאוף העליון. 
 
מכבי נתניה מגיעה אל המשחק לאחר שהפסידה 1:4 במשחקה האחרון למכבי חיפה באיצטדיון סמי עופר ולזכות הקבוצה כבש איגור זלטאנוביץ'. הפועל באר שבע הפסידה גם היא במשחקה האחרון, בביתה, נגד מכבי תל אביב בתוצאה 2:1, מפנדל דרמטי בדקה האחרונה של ערן זהבי. 
 
הכר את היריבה - הפועל באר שבע:
 
הפועל באר שבע ממוקמת במקום השני בטבלת הליגה עם 64 נקודות במאזנה, שתי נקודות יותר ממכבי תל אביב במקום השלישי ושמונה נקודות פחות ממכבי חיפה המוליכה. מתוך שלושים המשחקים שנערכו עד כה, הפועל באר שבע ניצחה בעשרים משחקים, הפסידה בשישה ועוד ארבעה משחקים נותרו ללא הכרעה כלל. 
 
במשחקים הללו הפועל באר שבע כבשה 57 שערים וספגה מנגד 23 שערים מה שמשאיר את מאזן השערים שלהם על מאזן חיובי של 34. 
 
מאמנם של האדומים הינו אליניב ברדה, מלך השערים של היריבה הוא רותם חטואל עם 11 כיבושים כאשר לאחריו ניתן למצוא את תומר חמד ורמזי ספורי עם חמישה שערים לכל אחד מהם. דור מיכה מוביל את טבלת הבישולים של קבוצתו עם שישה ואחריו נמצאים המגן שגיב יחזקאל והקשר שאפי סולימנוב עם חמישה בישולים. 
 
המפגשים בין הקבוצות - עונת 22/23:
 
המפגש הראשון בין הקבוצות לעונה היה במסגרת הסיבוב הראשון בליגה במחזור השישי בליגה. המשחק נערך באיצטדיון היהלום, פטריק טוואמסי כבש היישר מנקודת הקרן והעלה את הקבוצה ליתרון 0:1 אך לאחר מכן הפועל באר שבע הצליחה לייצר את המהפך ולקבוע ניצחון 2:1 דרמטי. 
 
לאחר מכן, הקבוצות נפגשו במסגרת משחק גמר גביע הטוטו בליגת העל. 90 הדקות החוקיות של המשחק נגמרו ללא הכרעה בתוצאת תיקו מאופסת אך עם לא מעט דרמות וביניהן, צמד הרחקות לשחקני האדומים והחמצת פנדל של איגור זלטאנוביץ' בדקה ה-98. המשחק הגיע לדו קרב מהנקודה הלבנה בו ניצחה הקבוצה וזכתה בתואר גביע הטוטו. 
 
המפגש השלישי היה בסיבוב השני באיצטדיון טוטו טרנר. האדומים עלו בתחילה ליתרון מגול מוקדם של רותם חטואל. היהלומים השלימו מהפך משערים של פטריק טוואמסי ואיגור זלטאנוביץ' אך שיוויון של תומר חמד קבע את תוצאת המשחק, תיקו 2:2. 
 
 המשחקים הגדולים מהעבר
 
לקראת המשחק בחרנו להיזכר במשחקים הגדולים של השנים האחרונות נגד הפועל באר שבע. מהרביעייה ביהלום, דרך הניצחון הראשון בטרנר ועד הזכייה בגביע הטוטו. 
 
עונת 2014/15 - מחזור 23, ניצחון 2:4
 
הקבוצות נפגשו באיצטדיון היהלום כאשר מכבי נתניה הגיעה עם רוני לוי על הקווים לאחר השינוי שביצע כאשר לקח את הקבוצה מתחת לקו האדום וכמעט והצליח להעפיל אל הפלייאוף. בדקה התשיעית לארי קאיודה העלה את הקבוצה ליתרון 0:1 מבישול של ערן לוי. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 0:1 למכבי נתניה. כמה דקות בחצי השני והפועל באר שבע השוותה ל-1:1. 
 
בדקה ה-60 ערן לוי החזיר את היתרון למכבי נתניה בבעיטה מהנקודה הלבנה לאחר יד של אופיר דוידזאדה. רבע שעה לאחר מכן לארי קאיודה סיים מבצע אישי מרהיב ברשת של האדומים וכבש את השלישי. בדקה ה-85 רומאריו פירס המשיך את החגיגה בבעיטה עוצמתית מרחוק, 1:4 לנתניה. בתוך תוספת הזמן ג'ון אוגו כבש שער נוסף לבאר שבע, 2:4 לנתניה, בהמשך מגן הקבוצה שמעון הרוש הורחק מהמשחק. 
 
עונת 2017/18 - מחזור 14 - ניצחון 0:1
 
עם אלפי אוהדים ביציעים מכבי נתניה אירחה את האדומים מבאר שבע במסגרת המחזור ה-14 של אותה העונה כאשר המשחק האחרון של הקבוצות היה מחזור הפתיחה שהסתיים בשיוויון. 
 
רובו של המשחק התנהל בצורה של מומנטומים לכל צד אך נשמר על תוצאת תיקו מאופסת, בדקות הסיום של המשחק דידייה קוגבניה אשר נכנס כמחליף זמן קצר לפני כן על חשבונו של ערן לוי כבש בנגיעה מבישול של אביב אברהם וקבע את תוצאת המשחק, ניצחון 0:1 למכבי נתניה. 
 
עונת 2018/19 - שמינית גמר גביע המדינה, ניצחון 2:4 בפנדלים
 
מצבים הדדיים לכל אחת מהקבוצות לא הספיקו לקבוצות לנצח את המשחק ולמצוא את הרשת ב-90 וב-120 דקות. מה שכן היה זה כרטיס אדום גבולי שספג ניקולאס אולסק לאחר טענה על פגיעה בשחקן יריב בדקה ה-70 מה שגרם לקבוצה לשחק במשך חמישים דקות בעשרה שחקנים נגד הפועל באר שבע. 
 
המשחק הגיע לדו קרב מהנקודה הלבנה בו ניצחה הקבוצה 2:4, לאחר תצוגה טובה של דני עמוס שרשם שתי הצלות מרשימות וגיא מלמד שכבש את הפנדל המנצח מול קבוצתו לשעבר והעלה את הקבוצה לרבע גמר גביע המדינה. 
 
עונת 2018/19 - מחזור 32: הניצחון הראשון של הקבוצה בטרנר
 
כבר בדקות הראשונות של המשחק קיבלנו התרחשות ראשונה כאשר דור אלו הורחק לאחר פגיעה חמורה ומסוכנת בגבי קניקובסקי כבר בדקה השלישית של המשחק. 
 
בדקה ה-30 פאטוס בצ'יראי ראה תנועה נהדרת של גיא מלמד לעומק והעביר לו כדור חכם שהשאיר אותו מול אוהד לויטה, מלמד לא התבלבל וקבע 1:0 ליהלומים. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 1:0. כמה דקות בתוך החצי השני, יחמיר היקה הטעה נהדר את מליקסון והעביר כדור רוחב אל ברשצקי שכבש את השני של הצהובים, 2:0 מכבי נתניה. בסיום המשחק, מכבי נתניה מנצחת בתוצאה 2:0 וקובעת ניצחון ראשון בטוטו טרנר. 
 
עונת 2021/22 - מחזור 32: ניצחון 0:3
 
במסגרת תחילת הסיבוב השני של משחקי הפלייאוף בעונה החולפת מכבי נתניה אירחה את הפועל באר שבע באיצטדיון היהלום. המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאת תיקו מאופסת לאחר ששתי הקבוצות לא הצליחו למצוא את הרשת. 
 
בדקה ה-50 שי קונסטנטין ביצע חילוץ מרשים ומצא את ראשו של פטריק טוואמסי שנגח פנימה, 0:1. היתרון נשמר עד הדקה ה-84 אז פטריק טוואמסי קיבל כדור מאביב אברהם ושחרר כדור עוצמתי אל חיבורי הקורות של האדומים וכבש את השני של היהלומים. עמוק בתוך תוספת הזמן, יניב מזרחי בישל לפארפה גויאגון שכבש את השלישי וקבע את תוצאת המשחק, 0:3 גדול למכבי נתניה. 
 
עונת 2022/23: גמר גביע הטוטו - זכייה ראשונה בתואר בליגה הבכירה אחרי 40 שנה
 
המשחק היה משחק רבוי דרמות ומתח, כאשר שאפי סולימנוב הורחק לאחר כניסה פראית בעדן קארצב. בדקה ה-98 הלדר לופז ספג כרטיס צהוב שני ומכבי נתניה נשלחה לנקודה הלבנה לאחר שהפורטוגלי נגע בידו. 
 
איגור זלטאנוביץ' לא הצליח לנצל את המצב והתוצאה נותרה מאופסת והמשחק נשלח לדו קרב מהנקודה הלבנה. בסיומו של הדו קרב מכבי נתניה מנצחת בתוצאה 4:5 את האדומים מבאר שבע וזוכה בתואר. 
 
שופטי המשחק: 
 
השופט הראשי של המשחק יהיה אביעד שילוח יהב-חי, עוזרי השופט הינם דודו ביטון ועידן צולר. שופטי המסך יהיו דניאל בר נתן ורועי חסן והשופט הרביעי יהיה מג'ד רושרוש. 
 
אביעד שילוח שפט את הקבוצה כשופט ראשי בשני משחקים עד כה העונה ובשניהם המשחק הסתיים בתוצאת שיוויון. המשחק הראשון היה נגד הפועל תל אביב ונגמר בתוצאת תיקו 1:1, והמשחק השני היה במסגרת גביע המדינה במשחק הראשון נגד מכבי חיפה שהסתיים בתיקו 2:2 בין הקבוצות.
 
יאללה נתניה!
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up