תפריט
ראשי | עוד שבת

עוד שבת

רועי אלגברלי, צילום גל פרמן: שרון שחר, צילום מוטי יוסף: שלומי פינטו
עוד שבת
את גל פרמן מייסד ובסיסט להקת טיפקס קל לזהות בהופעות של הלהקה, הוא בדרך כלל לבוש בחולצת מכבי נתניה, גם מוטי יוסף המתופף של טיפקס הוא אוהד נתניה מושבע ושניהם שכבר חצו את ה-50 הם עוד מדור האוהדים שזכה לראות את עודד מכנס, דוד לביא, מושיקו גריאני ודור הזהב של שנות השמונים מלהטטים בקופסה. השבוע ערכנו איתם ראיון קצר - רגע לפני המחזור האחרון של העונה הסדירה.
 
ספרו קצת על סוד ההצלחה של טיפקס והחיבור שלכם ללהקה?
 
מוטי:  "זה ממש כמו לשחק בקבוצה שאתה אוהד"
 
גל:  "זה כייף גדול, עם השנים אתה פחות מתעסק בלמדוד הצלחה ופשוט נהנה, זכינו ואנחנו זוכים כל הופעה לעשות את מה שאנחנו אוהבים, וזה כמובן לנגן ולגרום הנאה לקהל".
 
 מה מרגש אתכם בהופעות?
 
מוטי:  "לנגן את הלהיט שלך זה כמו לשים גול וההופעה מורכבת מכמעט 30 להיטים"
 
גל: "יש תמיד התרגשות ממש לפני שעולים לבמה, בין הבלאנס להופעה יש תמיד זמן שבו אוכלים, צוחקים – לרוב קובי אוז עושה DJ של מוסיקה משעשעת ויש אווירה ואז ממש לפני שעולים יש רגע כזה שבו אנחנו מתאספים לברכה "השם שפתיי יפתח ופי יגיד תהילתך" ויש מן תכונה כזו, אני יכול רק להניח שהיא דומה לרגע שלפני העלייה למגרש".
 
יוצא שאתם פוגשים אוהדי נתניה במהלך הופעות?
 
גל: "תוך כדי הופעה לפעמים יש מי שניגש להגיד משהו על נתניה או מסמן שהוא אוהד, זה בעיקר מצחיק אותנו. לרוב אחרי ההופעות אנחנו יוצאים ישר אל דוכן החולצות/תקליטים/דיסקים כדי לפגוש קהל, לחתום, להצטלם ויש כאלה שבאים להצטלם דווקא איתי בגלל החולצה"
 
מה היה הרגע הכי מרגש שלכם במועדון?
 
מוטי:  "אני זוכר שהיינו צועקים לבני לם כל פעם כשהיה הולך להרים קרן: "זה גול זה גול"  ככה עד שהיה מצליח לו".
 
גל: "זכינו לראות אליפויות ואחר כך עליות ליגה מרגשות, אנחנו כבר באים עם הילדים שלנו ומתרגשים יחד איתם, כשהקבוצה מצליחה זו גאווה לכולנו, כשפחות הולך מנסים לשמור על אופטימיות"
 
מה החלום הכי גדול שלכם?
 
גל: "היינו רוצים שהמדינה תהיה יותר כמו הקהל שלנו, מלא אנשים ממקומות שונים נהנים ביחד מחוויה משותפת ופולקלור ששייך לכולנו".
מוטי:  "וגם לאליפות, לא נתנגד".
 
מה היה הרגע הכי גדול שלכם בלהקה?
 
שניהם: "יש הרבה, כל הזמן, הרגע הכי גדול עוד לפנינו תמיד"
 
בואו נחזור להתחלה של טיפקס - היתה לכם הרגשה שזה יגיע למימדים האלה?
 
גל: "האמת, מהרגע הראשון היינו בטוחים שזה יצליח, לא ראינו שום דבר אחר מול העיניים. למרות שעברו 4 שנים מהקמת הלהקה עד לשיר ראשון ברדיו, באנו מהדרום לת"א והיינו "אאוט סיידרים" לקח הרבה זמן עד שחברת תקליטים האמינה בנו ועוד יותר זמן עד שהקהל למד להכיר ולאהוב אותנו, יש לנו אחלה הופעה, כדאי לכם לבוא!"
 
קרה שקיבלתם תגובות רעות בגלל שאתם אוהדי נתניה?
 
"אני לא זוכר תגובות קשות, לפעמים יש טיפה חשש לעלות בב"ש או בחיפה אחרי שניצחנו או הפסדנו, מרגיש קצת מוזר אבל כשמתחילה ההופעה זה לא ממש משנה"
מוטי: "כולם אוהבים את נתניה, אם כבר  - טורחים ללכלך על יריבה אחרת"
 
איך אתם מרגישים בעקבות השנתיים האחרונות של הקבוצה?
 
גל: "אנחנו עפים על זה כמו כל אוהד, כייף לאהוד קבוצה שמשחקת כדורגל התקפי, נלחמת, לא מוותרת ונראה שלמרות התקפות הפחות טובות הולך ונבנה לה אופי חדש ואטרקטיבי".
 
ספרו קצת על הדינמיקה בינכם בלהקה?
 
גל: "אנחנו חברים מאוד טובים, גם מחוץ להופעות ואחרי הרבה שנים יחד כבר מכירים מספיק טוב כדי לדעת כל אחד את מקומו, כמו קבוצה כדורגל, רק שבעה חברים".
 
איך התחיל הרעיון של החולצות בהופעות?
 
גל: "בסביבות שנת 1993 ההורים שלי עברו לגור בנתניה ואני ואחי איכשהו התגלגלנו למשחקים בשישי בארצית והסתובבנו בכל הארץ, היות ולפעמים היו הופעות ישר אחרי משחקים יצא לי להגיע כבר עם חולצה ולאט לאט פשוט התחלתי להופיע איתה, היו תקופות שזה פחות התאים ללוק הלהקתי".
 
בתור אוהדים ותיקים איך זה בשבילכם לראות את התקופות שיש פחות הצלחות ועכשיו קצת יש ניצוצות?
 
מוטי: אנחנו כבר מספיק שנים כדי לדעת לא לתת לזה להוריד אותנו כשהמצב לא טוב,  מנסים לא להתבאס ולתמוך וכשהמצב טוב, פשוט עפים על זה ונהנים מכל רגע".
 
מחר, יום שישי, טיפקס מופיעה בהאנגר 9 בעמק חפר,  כרטיסים ב https://www.teapacks.co.il/shows
 
 
 
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up