תפריט
ראשי | הכל נשאר במשפחה

הכל נשאר במשפחה

רועי אלגרבלי
הכל נשאר במשפחה
הוא הוא יום המשפחה - יום המודעות למשפחה בארץ ובעולם. בחרנו להיזכר בחלק מבני המשפחות הבולטות אשר שיחקו במועדון הכדורגל מכבי נתניה במשך השנים. 
 
מאב לבן: 
 
אריה, עודד וגד מכנס - אריה מכנס החל את דרכו במועדון בשנת 1941 והוא שיחק במועדון מספר רב של שנים, בהם גם העפיל עם המועדון לראשונה בתולדותיה לגמר גביע המדינה. בנו, עודד מכנס, מגדולי שחקני הכדורגל הישראלי בכלל ומכבי נתניה בפרט. במהלך שנותיו במועדון זכה עודד בארבע אליפויות, גביע המדינה אחד ובארבעה תארי אלוף האלופים. הוא אף זכה ארבע פעמים בתואר מלך שערי ליגת העל. אחיו, גד מכנס שיחק במועדון בין השנים 1973 ל-1980 ובהמשך חזר לקדנציה נוספת. גם הוא, כמו אחיו, זכה ב-4 אליפויות, גביע המדינה ו-4 אלוף האלופים.
 
עודד מכנס מספר על אביו: "לאבא שלי (אריה מכנס ז"ל) נולדו שתי בנות לאחר מכן נולדו לו שני בנים. אבא בתור אחד שהיה קפטן מכבי נתניה במשך 15 שנים רצה שגם אנחנו נמשיך את דרכו. האוהדים שראו אותו משחק אמרו לי ולגדי אחי שאם נגיע לרמה של אבא שלנו זה הישג מרשים, כי אבא בזמנו היה שחקן מעולה. 
 
על המשך המסורת: "זה מרגש מאד להמשיך את המסורת שלו במועדון. אבא גם אימן אותנו בקבוצות הילדים  והנערים של המועדון. אנחנו שמחים שגרמנו לאבא נחת וזכינו עם המועדון באליפיות וגביע המדינה ועוד תארים שאבא לא זכה בהם.
 
על התחושות לשחק ביחד עם אחיו: "הכיף הכי גדול שלי היה לשחק עם גדי אחי במועדון ולזכות איתו בכל כך הרבה תארים. שיתפנו פעולה על המגרש. הוא זה שמסר לי את המסירה בגמר הגביע ב-1978 שבו זכינו. מהמסירה שלו הבקעתי את הגול הראשון בדקה השלישית. כל המשפחה הייתה גאה להיות חלק ממועדון גדול וכולה בתקווה שהימים הגדולים עוד יחזרו."
 
עמנואל, אליעזר ומשה שלומוביץ - עמנואל שלומוביץ אשר גדל אל תוך השואה ואף נתפס על ידי הנאצים שיחק במדי המועדון בשנים שלאחר מלחמת העצמאות, זאת כאשר הגיע לקבוצה מקבוצת יובנטוס האיטלקית. בהמשך השנים שיחקו בשורות הקבוצה גם בניו אליעזר ומשה שלומוביץ. אליעזר ומשה זכו בצמד אליפויות והוסיפו צמד זכיות בתואר "אלוף האלופים" במדי מכבי נתניה. 
 
אלברט ורביד גזל - אלברט גזל החל את דרכו במועדון החל מגילאי הילדים ועד שנהפך לשחקן מוביל ובכיר ב-11 הפותחים בימים הגדולים של המועדון. אלברט זכה עם המועדון בארבע אליפויות ובתואר גביע המדינה. בנו, רביד, גדל גם הוא במחלקת הנוער של מכבי נתניה ובמדי הקבוצה הבוגרת רשם מעל למאה וחמישים הופעות ועלה עם הקבוצה אל הליגה הבכירה.
 
 
מאח לאח: 
 
יצחק וזאב כספי - צמד האחים היו מראשוני השחקנים במועדון הכדורגל מכבי נתניה. יצחק כספי שיחק בעמדת החלוץ ואילו זאב לעומתו עמד בין הקורות בשער הקבוצה. בהמשך יצחק אף אימן את הקבוצה. בנוסף להיותם שחקני המועדון, השניים יצגו את ישראל ואף לקחו מספר תארים אישיים בתחום האתלטיקה. 
 
שרגא וחיים בר - שרגא בר שיחק בעמדת המגן הימני, כאשר לצידו ניצב אחיו, חיים בר, אשר שיחק בעמדת הבלם. שרגא שיחק במועדון משנת 1964 ועד שנת 1978 וזכה עם המועדון בתארים. אחיו, חיים, מחזיק בתואר שיאן ההופעות של המועדון בכל הזמנים עם לא פחות מ-417 כאלו. 
 
יגאל ושמעון מנחם - יגאל מנחם גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ולאחר שחזר מהשאלה בקבוצת הפועל כפר סבא תפס מקום של קבע במועדון, כאשר את משחק השיא שלו הוא עשה נגד מכבי חיפה. שמעון, אחיו פרש בגיל מוקדם יחסית (27) ועבר להתעסק בתחום היהלומים והנדלן.
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up