תפריט
ראשי | מאמן קבוצת הנוער, דן רומן - בראיון מיוחד

מאמן קבוצת הנוער, דן רומן - בראיון מיוחד

רועי אלגרבלי, צילום: רונלדי ברנשטיין
מאמן קבוצת הנוער, דן רומן - בראיון מיוחד
לאחר פתיחת עונה פחות טובה קבוצת הנוער הצליחה להתייצב וברחה מקרבות התחתית. בנוסף להתייצבות בליגה, הקבוצה עלתה לשלב חצי גמר גביע המדינה, שם תפגוש את מכבי פתח תקווה. השבוע ערכנו ראיון עם מאמן קבוצת הנוער דן רומן שסיפר על השיפור שחוותה הקבוצה, הצוות הנהדר, אלמוג כהן ואיך מצליחים לשלב בין כדורגל יפה לנקודות. 
 
דן, איך אתה מרגיש במכבי נתניה מאז שהצטרפת בעונה הקודמת?
 
"אני אוהב את המקום ואת המועדון. אני מאוד אוהב את התהליך שקורה בו ואת זה שקורים דברים מיוחדים עכשיו, גם בבוגרים וגם במחלקת הנוער ואני שמח להיות חלק מזה". 
 
קבוצת הנוער לא פתחה הכי טוב את העונה אבל התייצבה, איך אתה כמאמן חווית את זה?
 
"באמת הלך לנו קצת קשה מבחינת התוצאות בתחילת השנה. עשינו כמה שינויים בסגל, הגיעו אלינו כמה שחקנים שמאוד עזרו. השתכללנו גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת הצוות. סשה ואני עובדים בצורה מאוד קרובה ואני חושב שזה הוכיח את עצמו וגם אלמוג מעורב. כרגע אנחנו מרגישים שאנחנו עושים דברים כמו שצריך ושיש שחקנים מאוד טובים. יש תהליך ארוך של אימונים והפנמה של הערכים שלנו - וזה מתחיל לשאת פירות". 
 
לגבי הערכים והאנשים, זה משהו שאתה באמת מרגיש שיש עליו דגש?
 
"כן יש לנו כמה מטרות. קודם כל אנחנו רוצים לפתח שחקנים לבוגרים. הרוב לא יגיעו לבוגרים והם בכל זאת עוברים דרך מחלקת הנוער, אנחנו רוצים באמת להקנות גם ערכים, בסוף הם בני אדם ולא רק שחקנים. ובסוף גם שיזדהו עם המקום ותהיה להם חוויה טובה מהמקום. מעבר לזה אנחנו רוצים שיהיה שם טוב ומוניטין למחלקה. שידעו שזה מקום שנעים להגיע אליו והוא הישגי. אלה המטרות שלנו בגדול". 
 
יש לא מעט פילוסופיות לגבי זה, איך אתה רואה את העניין של הדמיון והנחלת הדרך והשיטות משחק של הבוגרים אל מחלקת הנוער?
 
"כן, מאז שאלמוג תפס פיקוד אז חשוב לו להתוות את הדרך שלו. כיום קבוצת הבוגרים והנוער משיקות בהמון אספקטים מקצועיים. אני חושב שזה מאוד חשוב שלמועדון יהיה המשכיות ורצף בין קבוצת הנוער והבוגרים. גם בני בא לראות כל משחק ומכיר את כל הסגל של הנוער וחושב אילו שחקנים הוא רוצה לקבוצה הראשונה - זה משהו שבעיניי קורה והוא מאוד בריא ונחוץ בכל מועדון. לא בכל מועדון זה ככה אז אני שמח להיות חלק ממקום שעושה את הדברים כמו שצריך."
 
איך שומרים למעשה שהכדורגל היפה והנקודות יבואו ביחד?
 
"זאת שאלה חשובה ומעניינת והתשובה עליה מאוד ארוכה. צריך ברמה היום-יומית למצוא את האיזון הנכון בין התהליכים הארוכים שלפעמים לוקח להם זמן להבשיל והם לא מביאים תוצאות בשבועות הראשונים. מצד שני יש לשחק כדורגל מהרגע הראשון ולחפש לנצח. בעיניי זה לא תמיד סותר, אני מניח שזו מלאכת האימון באיזושהי רמה. אני שמח לראות שיש דברים שבהתחלה הלכו פחות טוב ולקח להם זמן להבשיל - והיום אנחנו יותר קרובים לראות מהקבוצה. אני מקווה שזה ימשיך להשתפר - זו השאיפה".
 
כולם מדברים על הצוות והאנשים שיש במועדון בכלל ובמחלקה בפרט, איך אתה מרגיש את זה?
 
"אני אחד שמאמין בזה שלבד אי אפשר לעשות כלום. בסופו של דבר צריך צוות טוב עם אנשים טובים, שיעשו דברים ביחד כדי להשיג מטרות. אני ממש מרגיש שזה המצב בקבוצת הנוער. יש לנו צוות מאוד רחב שזה משהו שיש במעט מקומות בארץ. מנהל קבוצה, איש משק, פיזיותרפיסט, תזונאי שעובד צמוד, מאמן מנטלי, מנהל מקצועי וזה משהו שהוא מאוד מיוחד. אני שמח שיש תלכיד טוב ויש איזון טוב בין האנשים. סשה ואני אנחנו מרגישים שכל אחד מביא משהו משלו ושהשלם גדול מסך חלקיו. נעים לבוא לאימון לכל האנשים, לא רק בקבוצת הנוער אלא גם בנערים א' ונערים ב'. יש אחווה ופרגון, קשרי חברות וכיף לשמוע פידבקים אחד מהשני. אני באופן אישי זה משהו שמאוד חשוב לי, אני נהנה לבוא למועדון כל יום. אני מאמין שזה משמעותי להצלחה המקצועית של המקום".
 
לגבי אלמוג, אתה מסכים עם הגישה שבגלל שהוא עשה את התהליך הזה כמוהם והצליח בגדול -  אז זה עושה משהו מעבר לשחקנים שהוא עובד איתם?
 
"חד משמעית. ברגע שהם רואים סיפור הצלחה כזה. אין כמו דוגמא אישית כדי להעביר ערך מסויים. זה נכון גם למגרש, אתה יכול להסביר לשחקן מיליון פעמים עיקרון מסויים, ברגע שהוא יראה שחקן שהוא מעריך ומסתכל עליו עושה את זה - זאת הדרך הכי אפקטיבית לחנך ולאמן מישהו".
 
לסיום, אוהדי הקבוצה יכולים להיות רגועים לגבי שחקני העתיד של המועדון?
 
"אוהדים לא יכולים להיות רגועים באופן כללי. הם יכולים להיות בטוחים שיש אנשים שהם 24/7 חושבים איך הם יכולים לעשות את הכי טוב שלהם בשביל לפתח את השחקנים האלה ולעשות אותם הכי טובים שהם יכולים להיות. זה באמת מרגיש שעושים דברים כמו שצריך, ואנחנו רק רוצים להמשיך ולהשתפר". 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up