תפריט
ראשי | "אני מקווה להישאר הרבה זמן במכבי נתניה"

"אני מקווה להישאר הרבה זמן במכבי נתניה"

רועי אלגרבלי
"אני מקווה להישאר הרבה זמן במכבי נתניה"
בזמן פגרת הנבחרות הנערכת השבוע ערכנו ראיון עם שחקן הקבוצה אמיר ברקוביץ'. ברקוביץ' בן ה-21 הצטרף לקבוצה בפתיחת העונה ושותף ב-939 דקות בסך הכל עד כה העונה. בראיון הוא מספר על ההצטרפות למכבי נתניה, התקופה באנגליה, ימיו ביציע האוהדים של הקבוצה וגם: שיחה הטלפון שקיבל מאלמוג כהן שעזרה לו לקבל את ההחלטה לחתום במועדון. 
 
אמיר, איך אתה מרגיש במכבי נתניה מתחילת השנה?
 
"אני מרגיש ממש טוב. מכבי נתניה זה מועדון שהוא כמו בית, מועדון שהוא מאוד חם וכמו משפחה אחת. באופן כללי אני מרגיש מאוד שמח כי אני עם כל החברים שלי שהם באולטראס נתניה וגדלתי על מכבי נתניה. הכי שמח בעולם ועם מלא ביטחון מהצוות המקצועי והאוהדים, אני מקווה להישאר הרבה זמן במכבי נתניה". 
 
ביחד איתך העונה הגיעו גם יניב ופארפה שהיו איתך גם בעונה הקודמת, זה עזר לכם לשילוב?
 
"כן ברור כי זה נותן לך משהו אחר. אתה בא עם שחקנים שאתה מההתחלה פתוח איתם ויש לך כימיה איתם - זה נותן לך להרגיש מאוד טוב. עכשיו כולנו כבר משפחה אחת וזה לא משנה מי היה בשנה הקודמת או הזאת". 
 
השנה חווינו שינוי מאמן מוקדם, כמה זה השפיע עליך, עליכם?
 
"הביאו את בני שהוא מאוד מקרין ביטחון לשחקנים ומהר מאוד נתן לנו להרגיש כמו בית אחד גדול. אנחנו גם רואים שזה הלך לכיוון ממש טוב, סיימנו את העונה בפלייאוף העליון ואנחנו נלחמים עכשיו על אירופה. בהתחלה לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות להחלפת מאמן, התרכזי בכדורגל שלי ולהפוך את הקבוצה לכמה שיותר טובה ולשחק כמה שיותר טוב". 
 
מגיל צעיר מאוד סומנת כפוטנציאל גדול, כמה זה הקשה עליך?
 
"זה אף פעם לא הקשה עליי. תמיד הייתי עם רגליים על הקרקע ועושה עבודה קשה. תמיד גם דאגו לזה כל הסובבים אותי (המשפחה והחברים). הפוטנציאל זה רק יתרון ולא אומר שום דבר על משהו אחר. אני מקווה להגיע כמה שיותר רחוק ולהמשיך לעבוד קשה". 
 
כשהיה נער עזב ברקוביץ את ישראל והלך לשחק בבארנסלי באנגליה, החוויה כמו שהוא מספר הייתה לא פשוטה בהתחלה: "אני לא דובר אנגלית שוטפת אבל היו איתי גם הרבה מאוד זרים בקבוצה. זו הסתגלות שהיא מעבר לכדורגל. צריך להתבגר יותר מהר ולגור לבד במדינה זרה, היה לי בהתחלה מאוד קשה וכל הזמן רוצה לחזור הביתה. אבל בסוף הבנתי שאני רוצה לעשות הכל בשביל החלום ובשביל העתיד - להגיע כמה שיותר רחוק".
 
מבארנסלי חזרת למכבי ת"א והושאלת לבית"ר ת"א, איך היה עבורך המעבר הזה?
 
"למרות שהתנאים בבית"ר תל אביב הם ברמה מאוד גבוהה היה איזשהו שוני פתאום. הייתי מסתכל על זה בהכי הרבה מקצוענות, אמרתי לעצמי שזה עוד מכשול קטן בדרך להצלחה. אני הייתי וחוויתי מה זה אירופה - אז אני יודע כמה אני רוצה לעבוד ולחזור לשם". 
 
שם משפחה מאוד מחייב, באנגליה זה משהו שדיברו עליו?
 
"האמת שכן. השם משפחה הוא מאוד מחייב ובאנגליה עדיין זוכרים אותו. אני לא מתעסק יותר מדי בדברים האלה, אני מתעסק בקריירה שלי והלוואי ויום אחד אני אגיע לקריירה כמו שלאייל ברקוביץ'". 
 
הרבה קבוצות רצו אותך בקיץ - מה היה הדבר המכריע שגרם לך לבחור?
 
היתה אכן התעניינות, דיברתי עם הסוכן ואמרתי שאני רוצה להגיע לקבוצה שתתן לי הכי הרבה ביטחון. באחד הימים בקיץ אני זוכר שאלמוג התקשר אליי ובשיחה של דקה  הבנתי שזה המקום שאני רוצה ללכת אליו. מההתחלה היה את החיבור הביתי הזה, עם הקבוצה שאני אוהד ושנה שעברה גם הייתי הולך להרבה משחקים של מכבי נתניה. פתאום אלמוג מתקשר אליי, ולא כל יום אתה מקבל שיחה מאלמוג כהן. הוא התקשר והסביר לי כמה מאמינים ורוצים. אמרתי שזה המקום בשבילי ואני עדיין חושב ככה, מקווה לקחת את נתניה כמה שיותר רחוק".
 
אתה חווה העונה חוסר מזל גדול מבחינת הפציעות, איך מתמודדים עם זה?
 
"אין ספק, דיברתי גם עם הפיזיותרפיסטים ואמרתי כאילו מה אני יכול לעשות כדי למנוע את הפציעות האלה, זה פציעות פשוט של חוסר מזל. מה שאני יכול להיות שמח זה שבפציעה אחת לקחתי גול לרמזי ספורי, ופציעה שנייה סחטתי פנדל. בסופו של דבר אני מוכן לשים את הגוף שלי כל משחק בשביל הקבוצה. תן לי כל משחק לתת פנדל לקבוצה ולצאת". 
 
חווית העונה שיפור גדול מתחילת העונה לחצי השני שלה, איך אתה מרגיש וחווה את זה באופן אישי?
 
"ברור שאני מרגיש את זה. כשפתחתי בהתחלה מלשחק מול שלושים אוהדים של בית"ר תל אביב, לפתאום לשחק נגד איצטדיונים מלאים - זה גרם לי לקצת חוסר ביטחון. מהר מאוד כשבני הגיע ואלמוג נהיה יותר בפן המקצועי אז הם העניקו לי הרבה ביטחון ונתנו לי לעשות מה שאני יודע. עכשיו אני משחק עם הרבה יותר ביטחון והרבה יותר הולך לי". 
 
בני באחד הראיונות אמר שהוא נותן לכם "לרקוד על המגרש" - זה משהו שאתה חווה באופן אישי כחלק מביטחון?
 
"אני כל הזמן חווה את זה. הוא מוטיבטור מספר אחד בתחום הזה". 
 
לאחר הפגרה נפגוש את מכבי תל אביב, איך מתכוננים לקראת המשחק?
 
אנחנו מבינים כמה המשחק חשוב וכמה כל משחק בפלייאוף חשוב וכל משחק כמו גמר. אנחנו רוצים לעשות הכל כדי לסיים בפלייאוף כמה שיותר גבוה.   חזרתי השבוע להתאמן עם הקבוצה וגם שבוע הבא אני אתאמן עם הקבוצה ומאמין שאני אהיה כשיר למכבי תל אביב. אנחנו נתכונן לזה כמו כל משחק מתחילת העונה, משחקים בשביל הכל ובשביל להגיע לאירופה - זה חלום של כל אחד בקבוצה".
 
מסר לקהל האוהדים לקראת המשחק
 
"הקהל זה ה-דבר שהופך את העונה לטובה יותר. אני מאוד שמח שאנחנו משחקים מול איצטדיונים מלאים ועושים הכל בשביל הקהל. שנה שעברה אני הייתי חלק מהקיר הצהוב הזה, ואני מאוד מבקש קיר צהוב נוסף נגד מכבי תל אביב". 
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up