תפריט
ראשי | ילדי הקופסא

ילדי הקופסא

דורון בר לב
ילדי הקופסא
הפעם אנחנו עם דורון בר לב בן 50  שאוהד את הקבוצה כבר 40 שנה.
 
איך התחלתי לאהוד את מכבי נתניה? 
זה קרה בשנת 1982, הייתי בן עשר, ילד בעיירה קרובה לתל - אביב. האוטובוס לטיול מתנועת הנוער "מכבי צעיר" היה מלא בילדים שמחים מהקן.
 
 אני מסתכל על המדריך הנערץ שלי מילו צועק לנהג "תגביר, תגביר את הווליום!" ואז אני שומע בפעם הראשונה בחיים שידור של שירים ושערים ואת השדר מכריז על עוד שער ועוד שער בקופסא בנתניה. ומילו קופץ משמחה ואושר באוטובוס עם כל גול עד שלבסוף השדר מסכם: מכבי נתניה הביסה 0:6 את מכבי ת"א במגרשה הביתי. 
 
המראה של המדריך האהוב כל כך שמח ומאושר הצית בי באחת את האהבה לכדורגל ולמכבי נתניה של עודד וגדי מכנס, חיים בר, גריאני, פיזנטי, לביא, שירזי ובני לם... 
מאז הפכתי לאוהד מושבע של ספורט וכדורגל בפרט. אבא שלי קנה לי אלבום נבחרות ואז התחלתי לאסוף קלפים של מונדיאל 82'. אספתי והדבקתי בשקיקה את קווין קיגן, גלן הודל ופיטר שילטון מאנגליה, אדר, פלקאו, זיקו וסוקראטס מברזיל, פאולו רוסי, מרקו טראדלי ודינו זוף מאיטליה שהוכתרה לאלופת העולם במונדיאל שלא אשכח בחיים. 
 
עד היום אני זוכר שהיה לי בכיתה עולה מברה"מ שהוריו קראו לו שפיגלר! שפיגלר שם פרטי לילד כי הוריו שמעו רק "שפיגלר שפיגלר" כבר בשדה התעופה כשעלו לישראל. 
 
המשחק הראשון שלי היה בכלל באיצטדיון רמת גן, איצטדיון הומה עד אפס מקום, קבוצת הכדורגל של בית הספר יושבת ביציע מאחורי אחד השערים של משחק של נבחרת ישראל נגד ליברפול של איאן ראש, קני דלגליש וסמי לי. זה נגמר 3:4 לנבחרת ישראל עם רביעייה של בני טבק ממכבי ת"א, אבל כאוהד נתניה מה שהכי ריגש אותי היתה ההכתרה של עודד מכנס לכדורגלן העונה והמטוס שחלף בשמי האיצטדיון עם שמו של אליל נעוריי. 
 
כילד שגדל על הקבוצה המופלאה שכולם פחדו לשחק נגדה ושיחקה את הכדורגל היפה, השמח והמלהיב, בישראל, הגאווה היום היא כפולה כשהמאמן על הקוים הוא גיבור ילדות כמו בני לם. איזה אושר וזיכרונות הוא מציף בלבבות ילדי הקופסא של שנות השבעים והשמונים...
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up