תפריט
ראשי | מלטשי היהלומים

מלטשי היהלומים

רועי אלגרבלי
מלטשי היהלומים
הפעם במדור "האנשים מאחורי הקלעים" אנחנו מארחים את דרור חסון מנהל מחלקת הנוער של מכבי נתניה.
 
ספר קצת על עצמך 
 
"בשש השנים האחרונות  אני מנהל את מחלקת הנוער של מכבי נתניה. לפני כן עבדתי 25 שנים בהייטק כמנהל פרוייקטים". 
 
מה זה בעצם מנהל מחלקת הנוער?
 
"אני אחראי בעצם על כל הצד האדמיניסטרטיבי של המחלקה. מבחינת ציוד, מגרשים, הסכמים, כל הנושא של ניהול המשמעת והפעיליויות של המחלקה. אנחנו מאוד משקיעים בכל הנושאים הללו".
 
איך התחיל המעבר מההייטק לכדורגל?
 
"האמת שזה התחיל דרך הבן שלי שהתחיל לשחק במחלקה. מפה התחלתי להתחבר לעולם של הכדורגל. עם הכניסה של אייל למכבי נתניה הוא חיפש מישהו שינהל את המחלקה. במקביל אני כבר תכננתי לעזוב את הפעילות שלי בהייטק".
 
מבחינת האינטנסיביות - כמה קשה התפקיד?
 
"אינטנסיביות וקושי זה משהו שאני מורגל אליו הרבה שנים. זה עבודה של 24/7, מחלקת הנוער פועלת שבעה ימים בשבוע מהבוקר עד הלילה. בהחלט יש אינטנסיביות אבל זה תחום שאנחנו אוהבים ונהנים בו".
 
הדבר הכי חשוב בעצם זה הצוות, איך אתה מרגיש עם חברי הצוות שאיתך?
 
"הצוות זה הדבר החשוב ביותר. לעבוד תחת ניהולו של ניב גולדשטיין זה פשוט נפלא. הבן אדם מקצועי ברמות מאוד מאוד גבוהות. כל יום אני לומד ממנו דברים חדשים, ברמה של הניהול המקצועי של האנשים. סשה פלדמן ואלמוג כהן אחראים על הניהול המקצועי של המחלקה. על אלמוג לא צריך להרחיב יותר מדי במילים אחרי מה שעשה בכדורגל הישראלי. סשה הוא איש מקצוע כבר 16-17 שנה במחלקות נוער. תענוג לעבוד עם אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. אחד הדברים שהכי מודגשים אצלנו במחלקה זה להעסיק את אנשי המקצוע הטובים ביותר. ברמת המאמנים, עוזרי המאמנים וגם במעטפת שזה תזונאי, יועצים מנטליים, אנליסטים.אנחנו באמת רוצים את אנשי המקצוע הטובים ביותר - כיאה למכבי נתניה".
 
תרחיב קצת על נושא החינוך במחלקת הנוער?
 
"אנחנו שמים דגש על הנושא המשמעתי והחברתי זה בא לידי ביטוי לא רק בשחקנים אלא בצוות כולו. אנחנו מחפשים אנשי מקצוע שקודם כל יהיו בני אדם עם אוריינטציה לילד והבנה - זה המפתח להצלחה. בסופו של דבר המשמעת מתחילה בדברים הקטנים. ברמה של הופעה אחידה, רמת השיח בין השחקנים למאמנים, המאמנים למנהל המקצועי. חייב להיות שיח מכבד גם אם הדעות חלוקות, אלה דברים שמקפידים עליהם מאוד מאוד ונוקטים יד קשה נגד מי שמפר. אני מגיע לכמעט אפס אירועי משמעת, בטח ברמה של הצוותים מול המועדון, וכמעט שאין אירועי משמעת ברמה של שחקנים מול אנשי צוות".
 
אתה נמצא שש שנים במועדון - נסה להאיר את הנקודות הבולטות כאן 
 
אנחנו היום אחת מחמש מחלקות הנוער המובילות בארץ. אני מאמין שאנחנו מחלקת הנוער הכי משפחתית בישראל. מאוד שמים דגש לנפש השחקן. מסתכלים על כל החוויה. בסופו של דבר אנחנו מבינים שמעטים מהילדים שמתאמנים יהיו שחקני כדורגל, אבל אנחנו רוצים שתהיה להם חוויה מעצימה, שיהיו להם זכרונות טובים קדימה. אלה שיתפתחו ויהיו שחקנים שיזכרו את הדרך הנכונה שהם עשו מהימים הראשונים שלהם במחלקה. כאשר יבוא שחקן וישפוך את לבו, מעבר לזה שנקשיב אנחנו ננסה לעזור בכל בעיה שקיימת".
 
מה הרגע הכי גדול מבחינתך?
 
"הרגע הכי גדול אני מקווה שעוד לפנינו. קשה לי להסתכל לאחור ולהגיד זה רגע גדול. כל שנה שעוברת אני מרגיש שהיא הייתה השנה הגדולה שלנו. הרגע הגדול באמת יהיה מבחינתי כשקבוצת הבוגרים תהיה מושתתת לפחות ב-50% משחקנים שגדלו במחלקה, זה יהיה הרגע הגדול. עד אז אנחנו טועמים טעימות אבל הרגע הגדול יהיה כשנקצור את הפירות".
 
ההצלחה של מחלקת הנוער
 
"אי אפשר למדוד את ההצלחה רק ברמת ההישגיות הספורטיבית. אני באמת חושב שהמחלקה היא מצויינת. אפשר לראות מהצד הזה כן את השיפור שנעשה במהלך השנים ברמה ההישגית. לא פחות בנושא המשמעתי, כמעט ולא מופיעים בבית הדין, כמעט ואין עבירות משמעת. בפן החברתי וההתנדבותי המחלקה מבצעת הרבה פעילויות קהילתיות וחינוכיות בין אם קבועות ובין אם משתנות. אלו דברים שחשובים מאוד לאיך שצריכה להיראות מחלקת נוער. על זה אנחנו צריכים להרים את הראש בגאווה".
 
הליווי הזה והעבודה עם השחקנים הצעירים - זה משהו שמביא לך סיפוק?
 
"בוודאי. ילדים זה הדבר הכי טוב שיש לנו בעולם הזה. לראות ילדים שחלקם אתה רואה שמצליחים בצד הספורטיבי, שכיף לראות איך ילד צומח ומתפתח ומגיע להישגים ספורטיביים. לראות את נקודת ההתחלה והסיום זה תענוג. מעבר לזה זה לראות גם ילדים שאולי לא יצאו שחקני כדורגל אבל אתה רואה את התשוקה והאהבה שלהם למשחק. אלה דברים שמעוררים הרבה גאווה ונחת לכל בן אדם שיש לו גישה וזיקה לילדים".
 
מסר שאתה רוצה להעביר הלאה
 
"המסר הכי חשוב שלי זה בעיקר להורים במחלקה. תבואו ותיהנו מהילדים משחקים כדורגל. תבואו בשקט, תראו את המשחק, אל תתלהמו ותצעקו. הילדים עושים פעילות ספורטיבית ונהנים. כמו שאתם באים ורואים ילד שמופיע בהצגה כלשהי ואתם תראו אותה ותיהנו - תבואו ותראו את משחק הכדורגל כמו הצגה טובה. חבקו את הילד בסוף המשחק לא משנה מה הייתה התוצאה. הילד מנסה להצליח בכל משחק, הצליח? חבקו אותו, לא הצליח? חבקו אותו, תמיד יש את שבוע הבא". 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up