תפריט
ראשי | בחזרה למשחק הסיד

בחזרה למשחק הסיד

רועי אלגרבלי
בחזרה למשחק הסיד
אוהדי הקבוצה יזכרו את עונת 77/78 כעונה מהגדולות בתולדות במועדון, אם לא הגדולה ביותר. באותה העונה זכתה מכבי נתניה בדאבל מרשים והיסטורי, ואף הרשימה גם במסגרת האירופית וסיימה בראשות הבית. 
 
מספר משחקים גדולים היו באותה העונה, אך אחד מן המפגשים היותר זכורים דווקא לא כלל הצגה גדולה ותבוסה. זה היה ב-15 באוקטובר 1977, מכבי נתניה והפועל חדרה נפגשו למשחק מעניין ומסקרן בין היריבות מהשרון.
במהלך המשחק, בדקה ה-75, השופט החליט להצביע על הנקודה הלבנה ולשרוק לבעיטת עונשין לטובת מכבי נתניה. עודד מכנס ניגש אל בעיטת הפנדל בבעיטה שהייתה אמורה להעלות את הקבוצה ליתרון 1:0 אך אז אירע דבר מוזר. זוהר סולומון, שחקן חדרה החזיק בידו חתיכת סיד ובעת שניגש מכנס לבעוט את בעיטת העונשין - זרק השחקן מחדרה את חתיכת הסיד ושינה את מסלול הכדור. 
 
המשחק הסתיים בתוצאת תיקו מאופסת, אך הנושא לא ירד מהכותרות והמשיך אל משרדי ההתאחדות שם עירערה נתניה על התוצאה וביקשה לפסוק לה ניצחון טכני, דבר שנדחה על ידי ההתאחדות.
 
בועט הפנדל ואגדת המועדון עודד מכנס נזכר: "הייתה הרגשה מאוד לא טובה. המשחק היה בחדרה, התוצאה הייתה 0:0 והלכתי לבעוט את הפנדל. הספקתי לראות את גוש הסיד שהוא זרק על הכדור, אבל לא הספקתי לעצור את הרגל כי הייתי בתנופה והכדור הלך לכיוון הקרן."
 
הסיפור הזה עשה הרבה רעש, אתה יכול להבין למה?
 "זה היה גדול מכמה דברים. מי שעשה את זה זהר סולומון שהיה שחקן מכבי נתניה בעברו. דרך אגב זו לא היתה הפעם ראשונה שהוא עשה את זה, באימונים כאשר היה שחקן במועדון שלנו, הוא היה עושה לנו את זה הרבה, היינו בועטים פנדלים והוא היה מנסה לפגוע בכדורים. בסופו של דבר זהר הוא חבר לקבוצה וחבר עד היום, דיברו על זה הרבה וגם הטלוויזיה הצליחה לצלם את זה. הוא קיבל חצי שנה עונש הרחקה. אני שכחתי את זה ומעבר לזה זה קוריוז שלא קרה עוד אף פעם. מה שאני יכול להגיד זה שזה לא מנע אליפות ממכבי נתניה באותה העונה."
 
איך היה להיות חלק ממכבי נתניה של אותה שנה?
 "למכבי נתניה היו הרבה עונות גדולות. בעשר שנים האלה מכבי נתניה  גם אם לא זכתה באליפות - תמיד נלחמה על האליפות. היינו פותחים את העונה ושואלים אם ניקח אליפות השנה או לא. העונה הזאת הסתיימה באליפות גדולה. לכל אליפות יש לה את הדברים הגדולים שלה: שמוליק עם כל התארים, מוטל'ה של נתניה ועוד 15, האליפות של רדלר שזו האליפות הראשונה שלי שהייתי בן 16.5 ויש את האליפות של יענקל'ה גרונדמן שהייתה האליפות הכי מצחיקה. יענקל'ה היה אישיות מדהימה והיה צוחק איתנו באימונים. לכל אליפות יש את הקטעים הטובים שלה."
 
איך זה לראות את מכבי נתניה של היום?
 "בשבילי מכבי נתניה זה מועדון גדול. מועדון גדול מבחינתי זה מועדון שצריך כל שנה בפתיחת העונה להיאבק על התואר. זה לא קרה כבר הרבה שנים ואנחנו כבר מזדקנים, אבל יש לנו תקווה שזה יקרה יום אחד ואני מקווה מאוד, הצעירים האלה עוד לא חוו מה זה קבוצה שמתמודדת על אליפות וזוכה בה. אי אפשר לתאר מה זה שאתה אוהד של קבוצה שרצה לאליפות. כל משחק זה הצגה בפני עצמה".
 
האם יצמח במכבי נתניה עוד עודד מכנס?
 "אני לא מאמין ב"עודד מכנס הבא". אני מאמין בשחקנים צעירים, טובים ומוכשרים. עודד מכנס הבא זה רק אחד מתוך קבוצה שלמה גדולה, אני מאמין בקבוצה. יכול להיות שיהיה חלוץ אחד שיעשה דברים כמו שעודד מכנס עשה מבחינת כמויות שערים, אבל הוא לא יוכל להיות לבד, הוא יצטרך כמה גריאני, דוד לביא, חיים בר ובני לם לידו. מי שחושב ששחקן אחד יכול לשנות קבוצה הוא טועה בגדול. צריך קבוצה שתשלים אחד את השני, שהחלק ההגנתי יהיה טוב עם הקישור, שההתקפה תהיה טובה. זה לא נבנה ביום אחד אלא בשנים, אני מאמין שבכדורגל של היום אפשר לעשות את זה."
 
מה אתה חושב על החזרה של בני לם?
 "אני רואה שהוא חי את המשחק. זה כמו שבני היה שחקן, אם הוא היה יכול הוא היה נכנס גם פנימה לשחק. הוא הגיע בזמן הנכון, אני מקווה שהוא יצליח. אין תקדים שמאמן בגיל שלו שלא אימן בוגרים פתאום מאמן בוגרים. כרגע אני חושב שהוא עושה עבודה טובה ומכבי נתניה לאט לאט התייצבה, אם הוא יצליח לגמור בפלייאוף העליון זו בכלל יהיה הצלחה. אני מאמין שבני יגרום לזה שלפחות הוא יחזיר את מכבי נתניה למסורת של מועדון גדול: קבוצה טובה, שמחה, מבקיעה הרבה גולים - את זה אני מאמין שאפשר לעשות עוד השנה."
 
מסר לקהל האוהדים?
 "קהל האוהדים צריך ללוות את הקבוצה. להאמין במאמן, בשחקנים ובצוות של המועדון. לתת זמן, זה לא עובד כל כך מהר כמו שחושבים. ללוות אותם גם ברגעים הטובים ובעיקר ברגעים הקשים."
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up