תפריט
ראשי | מרימים ליציע/ בחזרה לדרבי של נתניה

מרימים ליציע/ בחזרה לדרבי של נתניה

אריק דואה
מרימים ליציע/ בחזרה לדרבי של נתניה
 
 
קוראים לי אריק דואה, אני בן 43.5, נתנייתי מבטן ומלידה, כיום גר באלפי מנשה, ומייצג פה בשומרון גם את היהלומים ואת העיר שלנו. אני בן הזקונים של הורי, עם 2 אחים גדולים, גילי וליאור. אבי ז"ל והאחים שלי  אוהדים שרופים של מכבי נתניה, הם ראו אליפויות, דאבל, אבא ראה את העלייה הראשונה של שנות השישים, והיה בן היתר בן כיתה של מוטל'ה. מגיל קטן, גיל גן,  לקחו אותי למשחקים בקופסה, כך שהשיר המפורסם "גדלתי בקופסה שם התאהבתי בה" מתאים לי כמו כפפה ליד. אני עוד זוכר את יציעי העץ של פעם.
 
בחרתי לכתוב על משחק שהוא אחד הגדולים וההיסטוריים של העיר נתניה בכלל, על הדרבי.
השנים שלאחר האליפות החמישית ( אני לא אומר אחרונה ) של  1983 היו קשות. שחקני דור הזהב היה שבעים, וכמותם גם הקהל. הירוקים מחיפה החלו לשלוט. בנוסף לזה, האחות הקטנה של מכבי נתניה, בית"ר נתניה, עם שייע פיינגבאום על הקווים התעוררה, ועלתה 2 ליגות ברצף, מליגה א' לארצית ( הליגה השנייה, היום זו הליגה הלאומית), ומייד תוך עונה לליגה הלאומית -  ליגת העל של היום.
גרנו ברחוב בן יהודה, לא רחוק ממגרש טוברוק ובחלק מהשבתות היינו הולכים לראות את בית"ר, הייתה להם אחלה קבוצה, לעומת מכבי נתניה שהייתה בירידה.
קיץ 1986, מכבי נתניה מלקקת פצעים מעוד עונה של מרכז טבלה, בית"ר נתניה בתנופה לאחר עליית שתי ליגות ברצף. הגרלת המשחקים זימנה דרבי נתנייתי היסטורי במחזור הפתיחה של הליגה בטוברוק, בית"ר מארחת את מכבי ב-  20/09/1986. סוף כל סוף יש לנו דרבי בעיר !!
 
העיר נתניה בטירוף. האם בית"ר תיקח את השליטה בעיר ?
בית"ר ביצעה מסע רכש מכובד שכלל את ויקי פרץ, ישראל פוגל, שלמה קירט, אולי עוד, וזה בנוסף לאחים אדרי, מיכה סרוסי, משה גלאם הצעיר ועוד כמה. למכבי נתניה היה סגל טוב שיכל לעשות יותר, 2 שוערים טובים, אריה חביב שפתח בדרבי ובלדב הצעיר שחיכה להזדמנות, האחים שמעון ויגאל מנחם שעלה כמחליף בדרבי, רונן גבאי, רוני לוי, שלום תקוה, פודי חלפון, חיים בר ועוד. משחק סופר מסקרן, אין מילים.
 
את הדרך למשחק הזה לא אשכח. הייתי בן 8. בדרך למשחק האחים שואלים אותי- " אריק- מי תנצח במשחק ? " עניתי -   " נתניה !" ככה פעמיים – שלוש, עד שלאחד מהם נמאס והוא הסביר....." אריק , זה מכבי נתניה נגד בית"ר נתניה,  מי תנצח ?  "  עניתי – " ברור שמכבי נתניה ! "
 
הגענו לטוברוק – שהיה מפוצץ, 9000 איש, לא צחוק ולא טעות, לא היה מקום לסיכה. לפני פתיחת המשחק היה מופע צניחה לעיגול האמצע..... הייתה אווירת קרנבל ו.... שביתת טכנאים של ערוץ 1, לכן המשחק לא צולם לטלוויזיה.
המשחק היה מתוח, עצבני, עם מעט הזדמנויות. ויקי פרץ התלונן על פנדל שהגיע לו ולא נשרק. מנגד, יגאל מנחם שעלה כמחליף ניצל טעות אחת קשה בהגנת בית"ר, חיים מסיקה שלח אותו למצב של אחד על אחד מול שמעון לביא שוער בית"ר, ומשם, לרשת, 0:1 למכבי, דקה 71. נתניה של מכבי.
 
זהו ניצחון החוץ האחרון שלנו עד כה במחזור פתיחה !!!!!  כן כן כן, מאז -  מכבי נתניה לא ניצחה משחק חוץ במחזור הפתיחה..... הניצחון הזה, היום הזה, נתן לי את הדחיפה הסופית- אני עם מכבי נתניה, זו הקבוצה שלי לתמיד.
בית"ר נתניה התרסקה בהמשך, שחררה כמעט את כל הסגל וירדה ליגה בצורה מבישה. במאזנה היו 3 ניצחונות, תיקו מכובד מול מכבי חיפה והשאר, הפסדים, תבוסות, חלקן קשות בתוצאות גבוהות.
 
בתחילת העונה ההיא הקופסה הייתה בשיפוצים. בנו אז את יציעי הבטון המערבי, הצפוני והפינתי שמחבר ביניהם.  המגרש בטוברוק היה הבית של מכבי נתניה בחודשיים – שלשה הראשונים של העונה, אך שהסתיים השיפוץ בקופסה. מכבי נתניה שלנו התחילה את העונה ההיא באופן סביר. לאחר מכן הדרדרות לאזור המסוכן ואף מתחת לקו האדום. הרוב חושבים שהמשחק הראשון בקופסה המחודשת היה מול בית"ר ירושלים, הפסד 4:3 במשחק הכי טוב שהיה בעונה ההיא בליגה ( שלושער של יגאל מנחם ) אבל.....המשחק שחנך את הקופסה המחודשת היה מול בני יהודה שבועיים קודם, 1:1. מכבי נתניה שלנו התעשתה, עשתה סיבוב שני יפה ולבסוף סיימה מקום 7 מתוך 16. בתקופה ההיא נבנו היסודות של הקבוצה הנפלאה של עונות 87/88 ו-88/89, עונות שרק חוסר מזל מנע מאיתנו עוד תארים.
זה סיפור על ילד קטן, שגדל בבית עם אוהדים יהלומים שרופים, שהדרבי הזה עשה לו משהו מיוחד.
מקווה שנהנתם, בהצלחה ליהלומים שלנו !
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up