תפריט
ראשי | נקרא לדגל

נקרא לדגל

רועי אלגרבלי
נקרא לדגל
בני לם הוא אחד הסמלים של מועדון הכדורגל מכבי נתניה – כעת כשמונה להיות מאמן קבוצת הבוגרים הוא מרגיש סגירת מעגל משמעותית עבורו. השבוע קיימנו איתו ראיון מיוחד, רגע לפני המשחק עם מכבי תל אביב, ראיון עם מסר חד משמעי לקהל: "כמו שהייתם איתי ברגעים הכי גדולים שלי בתור שחקן - אני קורא לכם לכל אותם אוהדים הנפלאים, שהיום ביחד נתאחד כולם לבוא למשחק בשבת ולעזור לי להצליח במכבי נתניה".
 
נסה לתאר לנו את ההרגשה כאשר הודיעו לך שרוצים אותך כמאמן הקבוצה
 
"כאשר  הודיעו לי שרוצים אותי כמאמן הקבוצה זה עשה לי טוב, הרגשתי שאני חוזר הביתה, כל החיים שלי הייתי במועדון הזה וכשהמועדון קורא לי אני מחוייב. אני מאמין שביחד עם השחקנים הטובים ועם הקהל שהוא מבחינתי השחקן מספר 12, אנחנו נצליח".
 
מה בעצם גרם לך לחזור למועדון?
 
"קודם כל מדובר בסגירת מעגל מבחינתי. כל קבוצה בליגת העל שהייתה מבקשת ממני לבוא לאמן אותה - לא הייתי מסכים. זה ידוע שלא רציתי לאמן בוגרים והתעסקתי אך ורק במחלקת נוער, אבל ברגע שזו מכבי נתניה אני מרגיש שזה מועדון שנתן לי ואני רוצה להחזיר לו ולהצליח בו. זה הבית שלי, יש פה שחקנים שאימנתי אותם בגיל נוער וזה גם מבחינתי סגירת מעגל".
 
איך ההרגשה וההתאקלמות עד כה במועדון?
 
"הרגשה מצוינת, השחקנים קיבלו אותי טוב ואני מרגיש גם את האווירה בקהל וסביב המועדון. יש אווירה טובה, יש תכונה טובה לקראת המשחק  מול מכבי תל אביב ואני מאמין בשחקנים ובקבוצה שאנחנו נראה טוב ונמשיך את הדרך אחרי הניצחון על סכנין".
 
אני מניח שעקבת מעט אחרי הקבוצה, איזה קבוצה ראית מהצד?
 
"תמיד אמרתי שיש חומר שחקנים טובים, אני מאמין בשחקנים האלה ואם לא הייתי מאמין בשחקנים יכול להיות שלא הייתי מגיע להיות מאמן הקבוצה. בגלל שאני מאמין בשחקנים ובצוות שיש לי ואני מאמין בקהל שייתן את הדחיפה – אני בטוח שנצליח לתת הרבה הנאה לקהל של מכבי נתניה".
 
מה הדרך והשיטה שאתה רוצה להנחיל לשחקנים?
 
"אני מכיר בגדול את הד.נ.א של המועדון הזה, מה הקהל רוצה ומה הוא צריך. נתניה זו עיר שתמיד סיפקה כדורגל התקפי ושמח. הסברתי לשחקנים דבר אחד – אני יודע מה הקהל של נתניה אוהב ורוצה: שנרוץ וניתן את ה-100 אחוז, גם אם חס ושלום יהיה איזה פנצ'ר בדרך. אני גם דוגל במשחק לחץ, התקפי, כדורגל שמח והנאה. הקבוצה צריכה להיות ביחד, גם האוהדים וגם השחקנים. אני מצפה מהאוהדים שגם אם חלק מהם לא אוהב את השחקן או אחר, שיסתכלו על המטרה והיא מכבי נתניה ואיך אנחנו מתאחדים כולם ביחד. אותו דבר גם לגביי, חלק רצו את בני לם וחלק לא רצו וזה בסדר, אבל מהיום שנבחרתי אני מצפה שכולם יהיו ביחד ויאחדו כוחות למטרה אחת - איך מכבי נתניה הולכת קדימה ממשחק למשחק ומביאה קהל שנהנה מהקבוצה".
 
אתה מקבל פתיחה לא קלה, איך מתכוננים למשחקים האלה?
 
"יש לנו את מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. אני לא רוצה לדבר כרגע על מכבי חיפה ובאר שבע  - אני רוצה לדבר על מכבי תל אביב. מי שמכיר אותי גם בתור שחקן וגם בתור מאמן -בלקסיקון שלי אין את המילה לפחד.   אנחנו נסתכל טוב טוב בלבן של העיניים של מכבי תל אביב, ונבוא ונראה מה זו מכבי נתניה. נבוא ונשחק כדורגל, נשחק חזק, אגרסיבי ונתקוף".
 
איך אתה רואה את השילוב בין השחקנים הצעירים למנוסים בקבוצה?
 
"אני חושב שיש אווירה מצוינת. השחקנים הוותיקים (אלמוג, שיר, דני וחן) מתאמנים בצורה טובה ומצליחים למשוך איתם את הצעירים שעובדים קשה. אין מבחינתי צעיר, אין מבוגר וכולם אותו דבר - מי שטוב ישחק. האווירה באמת טובה ויש חיבור טוב בין כולם".
 
  למה אתה צריך את אימון הקבוצה למעשה?
 
"אמרתי כבר שמבחינתי זו סגירת מעגל ואני מאמין בעצמי. יש את הקטע של הניסיון, הניסיון שווה מיליון דולר. יש כאלה שאומרים "הוא אימן בנוער, לא אימן בבוגרים", כל המאמנים הגיעו מהנוער, אז מה הם כן ומה אני לא. להיפך, יש לי היום ניסיון, והניסיון שווה הרבה. אני מרגיש היום מבושל ומוכן להצליח במועדון שאותו אני אוהב ובו גדלתי. אני מרגיש שהקהל ביחד איתי יגיע למגרש, ידחוף אותנו ונשמח כולם ביחד בסוף המשחק".
 
קצת היסטוריה, מה המשחק שהכי זכור לך במכבי נתניה כשחקן?
 
"המשחק בשנת 82/83, ניצחון 1:0 בבלומפילד, מכבי נתניה - מכבי תל אביב מול 22 אלף איש. מוטל'ה שפיגלר מאמן אותנו, מכבי תל אביב במחזור השביעי במקום הראשון, מכבי נתניה במקום השני ביחס שערים. הכותרת הייתה שמוטל'ה אמר מכבי תל אביב מועדון גדול, מכבי נתניה קבוצה גדולה. מחצית ראשונה כבשתי שער בעונשין למשה מרכוס וגמרנו את המשחק ב-0:1. בתור שחקן כל משחק הייתי כובש שער נגד מכבי תל אביב, כל משחק הלך לי נגדם. אני מקווה שגם בתור מאמן זה יבוא".
 
מי המאמן שהכי השפיע עליך ולמה?
 
"החוכמה שלי שלקחתי מכל מאמן את הדברים הטובים. מוטל'ה שפיגלר, יענקל'ה גרונדמן, אריה רדלר קצת, צביקה רוזן, זאביק זלצר ומכל אחד לקחתי את הדברים הטובים. אחד הדברים שלקחתי זה משמוליק פרלמן שאימן אותי בנוער ואחר כך גם לקח את הבוגרים והעלה אותי לבוגרים. לקחתי ממנו את המשמעת, את הכושר הגופני שהיה חשוב, את זה שהוא לא הסתפק בתוצאה - הבקענו 2? הוא רצה 3. הוא היה מאלה שדוחף אותנו להוציא את הכדור מהרשת ולשים באמצע, כל הזמן דחף אותנו לעוד ועוד גולים".
 
מה זו מכבי נתניה עבורך?
 
"אבא שלי זיכרונו לברכה היה "שרוף" מכבי נתניה, אם היום הוא היה יודע שהבן שלו קיבל את הבוגרים של מכבי נתניה יכול להיות שהוא היה מתהפך בקבר. זה הבית שלי, כל החיים שלי מגיל 10 שהתחלתי לשחק בילדים, נערים, נוער, ולקחתי אליפות בתור שחקן בנוער ובהמשך בבוגרים. בתור מאמן בנוער לקחתי את האליפות האחרונה של קבוצת הנוער. אחר כך הייתי מנהל מקצועי 10 שנים, יצאתי ובסוף חזרתי הביתה -  אני מרגיש שאני אתן הרבה יותר בבית הזה ממקום אחר. בבית הזה אני אתן את החיים שלי בשביל להצליח".
 
איזה קבוצה גילית שהגעת לכאן?
 
"אהבתי לראות שחקנים רעבים, שחקנים מוכשרים וטובים. אני חושב שעל כל תפקיד יש לי שני שחקנים שמתחרים עליו. גם שי קונסטנטין ועדן קארצב שהם כרגע פצועים, הם כמובן עוד כוח וביחד איתם יש לנו סגל טוב וחזק. יש את הזמן עד ינואר שנראה מה חסר, מה צריך ונדבר על זה - כרגע מה שיש לנו הוא טוב ועם זה אנחנו נלך".
 
 
איזה משמעות מבחינתך יש לזה שאתה במערכת וכל שאר הצוות הוא נתנייתי?
 
"אני מרגיש את זה ברשתות ובאווירה - אני מקבל אינספור טלפונים וסמסים מהקהל הוותיק שהיה מעודד אותי בזמנו. מדברים שרוצים לחזור, ורוצים לקנות מנויים ולחזור למגרשים, הקהל מרגיש שאגדה נתנייתית חזרה הביתה, זה עושה לי טוב ואני מרגיש עם זה מצוין.  
 
אני בטוח שכל אוהדי מכבי נתניה יבואו ויתנו את הדחיפה ביום שבת מול מכבי תל אביב ויעודדו את הקבוצה - אחר כך זה חובת ההוכחה עליי ועל השחקנים". 
 
מסר לקהל האוהדים
 
"כמו שהייתם איתי ברגעים הכי גדולים שלי בתור שחקן - אני קורא לכם לכל אותם אוהדים הנפלאים, שהיום ביחד נתאחד כולם ביחד לבוא למשחק בשבת ולעזור לי להצליח במכבי נתניה, לעזור לקבוצה להתקדם ואני מקווה שאנחנו נחזיר לכם במגרש - שאתם תהנו ותהיו גאים במכבי נתניה".

 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up