תפריט
ראשי | "חובת ההוכחה עליי"

"חובת ההוכחה עליי"

רועי אלגרבלי
"חובת ההוכחה עליי"
 אחרי שכבש שער בכורה בהפסד להפועל נוף הגליל בשבת האחרונה, ערכנו השבוע ראיון עם חלוץ הקבוצה ומלך שערי הליגה הלאומית בעונה החולפת - יניב מזרחי. מזרחי בן ה-26 שכבש בעונה החולפת 21 שערי ליגה (27 שערים בכל המסגרות) במדי בית"ר תל אביב/בת ים, הצטרף בפתיחת העונה אל מכבי נתניה.
 
יניב, איך ההרגשה לכבוש שער בכורה בקבוצה?
"הרגשה מדהימה, רק חבל שלא הצלחנו להביא נקודות".
 
איך אתה מרגיש באופן כללי לגבי ההצטרפות שלך למכבי נתניה?
 
"אני מרגיש שהגעתי למקום מאוד טוב, יש לי סיפוק אדיר במקום שאני נמצא בו עכשיו. אני מרגיש שהקבוצה והשחקנים מאוד התחברנו מההתחלה, וגם עם הצוות מקצועי. הגעתי למקום הנכון מבחינתי האישית, ואני רק מחכה לתת עוד ועוד".
 
לפעמים נוטים לזלזל בשחקנים מהליגה השנייה, מה אתה חושב על זה?
 
"חובת ההוכחה עליי, אני יודע מה אני שווה מבחינתי ואני בא עם הרבה ביטחון לעונה הזאת שצברתי בעונה שעברה. אני מרגיש שאני מוכן לליגת העל, יש אנשים שאולי יגידו שליגה לאומית פחות נחשבת, אבל אני חושב שאם מצליחים להביא יכולות כמו שהבאתי בליגה לאומית - אז אני חושב שאפשר גם בליגת העל במקום כמו נתניה לעשות הרבה".
 
ביחד איתך הגיעו השנה מספר שחקנים ששיחקו איתך בעונה הקודמת, זה עוזר לכם בהשתלבות?
 
"מאוד, אני מרגיש מחובר איתם מאוד. הצלחנו לעשות קסמים בבית"ר תל אביב, שברקו היה איתי וגם פארפה, ישר הרגשתי את הקסם חוזר שאת מה שהבאנו מבית"ר - הרגשתי ישר באימונים, שפארפה הגיע וברקו חזר מהפציעה שלו ככה שיצא לנו קצת להתאמן ביחד ודברים נראו טוב. אני מאוד מקווה שנצליח להביא את זה למשחקים כי יש לנו שילוב טוב ביחד".
 
איך אתה רואה את השילוב בין השחקנים הצעירים למנוסים בחדר ההלבשה ועל המגרש?
 
"יש לנו שילוב טוב. יש שחקנים צעירים, יש שחקנים מנוסים יותר - יש איזון במערכת. אני גם לא מהצעירים ומביא מהניסיון שלי, אנחנו מצליחים להביא איזון מאוד בריא, יש גם שחקנים מאוד מוכשרים שמגיעים בתחילת בקריירה שלהם ורוצים להוכיח את עצמם, גם שחקנים רעבים שבאו מהליגה הלאומית ורוצים את הצ'אנס שלהם וגם שחקנים שכבר עשו את זה ויש להם את הניסיון. יש פה איזון פנטסטי".
 
איך העבודה תחת ריימונד אטפלד? זה משהו שהוא שונה מהמאמנים הקודמים שעבדת איתם?
 
"כן, יש הרבה חומר שצריך לדעת שאתה עם ריימונד. אתה צריך להתאים את עצמך ולדעת שיש דרישה מאוד גבוהה. האינטליגנציה של הכדורגל מאוד חשובה בשביל לדעת מה הוא רוצה ואיך הוא רוצה. צריך כל הזמן להבין אותו ולדעת איך למקסם את היכולת של הקבוצה וגם אישי".
 
יש לך מודל לחיקוי או מישהו שאתה שואף ולומד ממנו?
 
"יש לי המון, כל אחד יש לו את האופי שלו והאיכויות שלו. אם אני מסתכל על הארי קיין, על בנזמה, תומר חמד וזהבי, כל אחד מהם אני ממש בוחן אותו ומנסה ללמוד ולהבין איך לקחת משהו מכל אחד. אני מנסה להביא משהו מעצמי, ולחבר את כל השחקנים הגדולים שהגיעו רחוק, אני לא לוקח מודל אחד אלא כמה. אני מאמין שאפשר ללמוד מכולם".
 
בקיץ היה בך התעניינות ממספר קבוצות, מה גרם לך לבחור להגיע למכבי נתניה?
 
"אני רואה שבנתניה יש דרך. יש המון רצון להביא את הקבוצה למקומות גבוהים עם דרך של כדורגל, של כדורגל חיובי. רציתי להיות במקום כזה, גם שהלכתי לבית"ר ת"א זה היה המקום שבחרתי בכוונה בגלל שמשחקים כדורגל חיובי וזה התאים לסגנון שלי מבחינתי וזה היה השיקול שלי. אני רואה את נתניה כמועדון שיעשה דברים יפים בעתיד ואני רוצה להיות חלק מזה".
 
עברת בעונה הקודמת עונת "התפוצצות", זה משהו שחשבת עליו עוד לפני?
 
"זה משהו שחלמתי עליו כל הזמן. בחרתי כל הזמן בקבוצות שאולי זה קצת פחות התאים, עד שבאמת עשיתי בחירה טובה ונתפס לי במקום הנכון, בזמן הנכון. לקח זמן עד שזה קרה ועד שקיבלתי קרדיט, כל הזמן ייחלתי לקרדיט ולאט לאט זה הגיע ועד שזה נתפס לי כמו שצריך. תמיד האמנתי שאני יכול לעשות את זה, כשנתנו לי את המושכות לעשות את זה – עשיתי".
 
בצמד המחזורים הראשונים לא פתחנו טוב את העונה, איך ההרגשה?
 
"אני חושב שכולנו קיבלנו איזה סטירה קטנה, שאנחנו צריכים עוד יותר להבין שזה לא הולך להיות לנו קל. אנחנו צריכים לשפר את הכל, אנחנו עכשיו מאוד מכוונים לשיפור בכל הפרמטרים האלה שאנחנו אולי עשינו קצת טעויות, ואנחנו רוצים לשפר את זה ולעשות יותר טוב".
 
מה השאיפות לעונה הקרובה?
 
"מבחינה אישית - להציג את היכולות שלי. אם זה מבחינה התקפית להבקיע ולבשל כמה שיותר. מבחינה קבוצתית זה מקום 1-4, זה השאיפה שלנו, אנחנו מכוונים גבוה. יש קבוצה טובה, יש איכות בקבוצה ואני מאמין שאם הדברים יתחברו כמו שצריך - אנשים יתאהבו בקבוצה הזאת".
 
איחולים לך, לקהל ובכלל?
 
"שנמשיך בעשייה בריאה, עשייה טובה, שנהיה בריאים זה הכי חשוב ושנכבד אחד את השני".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up