תפריט
ראשי | אחד משלנו

אחד משלנו

רועי אלגרבלי
אחד משלנו

אביב פדרמן בן ה-23 לוקה בתסמונת "אספרגר" וחלק מצוות מחלקת הנוער של המועדון. בזמן השירות הלאומי החל להתנדב במכבי נתניה. בשנתו הראשונה היה חלק מקבוצת נערים ב' של המועדון והעונה הוא עם קבוצת הנוער.

בנוסף למכבי נתניה אביב מתנדב גם במתנ"ס דורה, שם הוא משמש גם כמאמן לגילאי ז-ט'. מלבד כדורגל במתנ"ס דורה אביב גם תורם למשפחות ושיתופי פעולה רבים בחסות מכבי נתניה. מבחינתו כדורגל הוא דבר שמאחד את כולם, שמייצר אווירה ומשמעות לחיים והוא דוגל בסיסמא אחת ברורה לגבי כדורגל – כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם!


איך למעשה הגעת למכבי נתניה? איך היה החיבור הראשוני?

" אני עשיתי במתנ"ס דורה שירות לאומי, התחלתי שם בתור מאמן של בני נוער. מכבי נתניה ומתנ"ס דורה בשיתוף פעולה ולא ידעתי את זה בהתחלה, וזה שיתוף פעולה שלא רק כדורגל וכאלה אלא גם חלוקה למשפחות ודברים לבית. עם הזמן הכרתי את מכבי נתניה בשיתוף פעולה עם המתנ"ס, הוא הכיר לי את יניב אלבז. שנה שעברה הייתי בנערים ב' עם נתי עזריה, השנה אני בנוער ומאוד כיף לי שם, אוהבים ומעריכים אותי כמו שאני אותם. כל פעם שיש משהו עם מתנ"ס דורה אז אנחנו ביחד איתם, משם התחיל החיבור. "


איך היה העבודה בנערים ב' עם הילדים והמאמן?


" בפעם הראשונה באמת התרגשתי כי זה להיות עם מאמנים ששיחקו בליגות המקצועניות. באמת היה מדהים לראות ילדים שאוהבים כדורגל ויודעים מה זה. זה לא רק לשחק אלא לדעת מה זה להיות בן אדם, איך להתחשב, לדבר אחד לשני ולעזור אחד לשני ולא כל הזמן להתווכח – אלא לעזור לו לתקן את הטעות ובאמת היה כיף לראות את זה. שהייתי עם נתי הוא באמת היה מאמן רציני ומצחיק, וכל דבר שהייתי צריך ללמוד הוא לימד אותי. "


האם ההתנדבות שלך במכבי נתניה עוזרת לך גם בחיים האישיים? 


" זה עוזר לי מאוד בחיים האישיים. יש לי אספרגר וחברתית היה לי מאוד קשה להתחבר. מכבי נתניה נתנה לי להבין מה זה באמת משפחה, איך זה להתנהג אחד לשני בכבוד ולהתחבר. לא רק בכדורגל, זה גם לדבר איתם ולעשות שיחות איתם ואני הרגשתי כמו בן דוד כזה חדש שהגיע. פעם ראשונה שהגעתי עם נתי הוא הציג אותי בפני כולם ולקח לי זמן להתאקלם, ואחרי חודש-חודש וחצי נפתחתי והכרתי אותם לעומק, סיפרו לי איפה הם היו ובאמת היה לי כיף שהם שאלו אותי ואני שאלתי אותם, וזה נתן לי את החיבור איך להיות יותר חברתי עם כולם. "


איך למעשה מתבצעת העבודה שלך?


" אני בעיקרון מתנדב ולא אכפת לי אם זה עבודה או התנדבות. לי אכפת לראות איך הנוער באמת עובד וזה נתן לי גם לקבוצה שלי לתת להם גם אימון כזה נחמד ולחשוב קבוצתי ביחד ועוד.. באמת הרגשתי שמדובר בקבוצה שמכבדת ואוהבת. גם במתנ"ס אני מרגיש ככה עם כל הקהילה ולא רק עם הקבוצה שלי. "


האם מרגישים את הפעילות של מכבי נתניה בקהילה?


" מרגישים אותה, מכירים אותם ומכבדים אותם. כשאני בא ברגל מהבית שלי למתנ"ס אני רואה אנשים משחקים, מדברים, משחקים תוספת, אני רואה אפילו ילדים במכבי נתניה שמתנ"ס דורה נותן להם לשחק ומראים אחד לשני דברים שהם לא יודעים. ששתיהם התחברו ביחד נוצר שיתוף פעולה ולא רק בכדורגל. "


איך עד כה אתה מסכם את השהות שלך במועדון?


" באמת כיף לי. אני מסתכל על זה נטו כהתנדבות כי הכסף לא מדבר אליי כי באמת כיף לי שם. אני מסתכל על זה כמשהו חברתי ומשפחתי, שנה שנייה גם במתנ"ס וגם במכבי נתניה ולא אכפת לי להישאר כי אני אוהד שרוף של מכבי נתניה בבוגרים, בכל משחק הייתי הולך וזה היה לי כיף לראות משחקים ובאמת היה רגעים שראיתי שתמכו אחד בשני שכל הקבוצות אחרות לא היו עושות את זה. אני מרגיש כאילו אני רואה את שכונת דורה, מתנהגים בכבוד, מכבדים אחד את השני, רואים את זה בכל מקום אבל איפה שאני רואה את זה הכי הרבה זה במתנ"ס דורה, שכונת דורה ומכבי נתניה. "


מה זה בשבילך כאוהד להיות חלק מהמערכת?


" בעיניי זה התרגשות גדולה, זה לא רק לראות את הכוכבים של מכבי נתניה בבוגרים אלא לראות את הכוכבים של המחר, של העתיד. מועדון ענק שנקרא מכבי נתניה, לדעת שאתה יודע איפה אתה רוצה להיות ואיפה מרגיש לך נכון. אני בשנה שנייה ואני שואל תמיד את החבר'ה ובאמת לשמוע שבכל רחבי הארץ רוצים לראות את מכבי נתניה זה באמת מרגש אותי. אני יושב ליד המאמן ומרגש אותי לראות אותו כשחקן עבר. "


איך החיבור עם הנערים?


" בהתחלה שהייתי חדש הם רצו את הבמה ואת תשומת הלב יותר. לאט לאט הם הכירו אותי ונתתי להם את תשומת הלב הכי גדולה שבעולם. עם הזמן לאט לאט הם ראו אותי כמאמן וראו אותי כאחד שמקשיב. נכון שהיו לי גם טעויות ונכון שגם להם היו טעויות אבל מצאנו את מה שמנקז אותנו וזה ניצחון ולתת להם ליהנות לשחק. עכשיו הם מכבדים אותי כמו שאני מכבד אותם, מקשיבים ומתייעצים אחד עם השני ובאמת לא מובן מאליו וזה מחמם לי את הלב לראות אותם כקבוצה ובאמת מרגש אותי. "

 

 


לכל מאמן יש את המסר ואת ה"אני מאמין" שלו, מה המסר שלך?


" המסר שלי הוא באמת רק ליהנות, לצחוק, לחייך ולהגשים את החלום. באמת איפה שאתה רוצה להיות החלום שלך יתגשם, והמסר שלי הוא כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם. "


שאתה עושה את הפעילות במתנס, איך אתה מרגיש עם העזרה הזאת שאתה נותן?


" אני לא אשכח במתנ"ס שהייתי חדש אמרו לי שיש דבר כזה שנקרא "דורה צדק", אחרי כמה שבועות הבנתי שבימי חמישי הולכים למשפחות קבועות שצריכות אוכל ומשהו לשישי-שבת, עד שהבנתי מה זה הייתי עושה את זה לבד, הולך לדורה למשפחות שצריכות את זה. כל שנה בפסח גם בשיתוף עם מכבי נתניה גם מחלקים אוכל למשפחות בשכונה ומחוצה לה ואני רואה את זה שאפשר לעבוד כאחד ואני רואה אנשים שלא מחפשים אגו וזה מה שאני אוהב, ואני גאה להיות חלק ממשפחה לא אגואיסטית. מוריד את הכובע למי שנתן לי את הכבוד להיות חלק מזה. "


מה אתה מאחל לעצמך ולכולם להמשך השנה?


" יש לי משאלה שאני רוצה להגשים אותה, שלא משנה איפה אתה גר, בארץ או בחו"ל -  לא להיות אטומים! לעזור לאזרח המבוגר, לעזור, לכבד ולתת לו כמה שאפשר. זה המשאלה שלי ולהיות תמיד בחיוך, לצחוק ולהינות מכל רגע. "


מעוניין להוסיף משהו לסיום?


" אני גדלתי בלי אמא שלי שנפטרה שהייתי בן 5. גדלתי עם שלושה אחים גדולים, אבא שלי בחיים עדיין. שהייתי בן 5 ראיתי איך אבא ואמא שלי עזרו לאנשים שבאו ממדינות אחרות ולא נתנו להם עזרה, וההורים שלי באו ונתנו להם יד לעזרה, ורק בגלל זה החלום שלי זה להיות כמוהם ולעזור לאחרים. "


ישראל צרפתי, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של המועדון: 

" מיזם אלווין הוא מיזם מייצג של המועדון, קבלת האחר, וחשיבות הנתינה והסובלנות. במחלקת הנוער אנו מחבקים את אביב בנוער, ואת עומר בנערים ג' שהפכו להיות חלק בלתי נפרד ממנו. חשוב להנחיל לשחקני מחלקת הנוער כי סובלנות וקבלת האחר היא דרך ארץ לחיים. "

 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up