תפריט
ראשי | טור אישי מהיציע - יעל שפיץ

טור אישי מהיציע - יעל שפיץ

יעל שפיץ
טור אישי  מהיציע - יעל שפיץ
אם חשבנו שמערכת ה-VAR תוביל בסופו של יום למשחק הוגן עם שיפוט צודק (כמו גם תפתור את בעיות האקלים ותוביל לשלום עולמי) - כנראה שטעינו. לפחות חלקית. השופטים בניידת ה-VAR כידוע לא מחליפים שיקול דעת של שופט ראשי במשחק (חבל, ע"ע תצוגת השיפוט במשחק האחרון בין נתניה לק"ש), אך מאותתים לו (בבחינת המלצה) לבחון טעות קריטית וברורה במקרים ספציפיים. 
לעיתים האירוע בגינו עוצרים את המשחק ידוע וברור ולעיתים לא. 
בשני המקרים רואים את השופט מניף את ידו לעצירת המשחק תוך שהוא מנהל דו שיח עם ניידת ה-VAR במערכת הקשר של השופטים שבסופו מתקבלת החלטה - לגשת למסך ולבחון את האירוע או להמשיך את המשחק. 
עד שהשופט מחליט לגשת למסך, כולם (לרבות השדרן והפרשן של המשחק) מנסים לנחש באיזה אירוע של המשחק עוסקת בדיקת ה-VAR . לכשהשופט מוריד מכבודו (ומדירוגו) ופונה לבדוק את המסך, אנו, הצופים, חוזים באירוע הדורש בדיקה, אך דו השיח שמתנהל בין השופט הראשי לניידת ה-VAR נשאר "במערכת קשר סגורה", ולנו הצופים נותר רק לנחש מה נאמר שם. 
אז נכון, פרוטוקול ה-VAR ועקרונותיו הם תורה שהורדה לנו על ידי התאחדות הכדורגל העולמית, ולא ניתן "לשחק" בה יותר מדי, אך בעידן בו עיקרון השקיפות והפומביות הם ערך עליון, שעה שמעליהם מתנוססת זכות הציבור לדעת, אני חושבת שיהיה זה נכון לחשוף בשידור חי ובזמן אמת את הנאמר ברשת הקשר של השופטים בזמן בדיקת ה-VAR, כאשר ממילא השיח בין השופטים הוא ענייני בלבד ונוגע לאירוע הספציפי הנבחן. הצעה חלופית ואולי פחות בירוקרטית היא שהוועדה המקצועית מטעם איגוד השופטים, שמתכנסת מדי שבוע לבחון, לנתח ולהסיק מסקנות בנוגע לאירועי השיפוט של המחזור, תפרסם יחד עם מסקנותיה את דו השיח שהתנהל בין שופט ה-VAR לשופט הראשי בקשר.  כך, כאשר השיקולים שעמדו מאחורי ההחלטה שנתקבלה ייחשפו בשקיפות, יוחזר, לדעתי אט אט אמון הקהל בשופטי המשחק ואולי תקריות צהובות שלא קשורות לכדורגל ירדו מסדר היום.
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up