תפריט
ראשי | ראיון עם גיל לבנדה

ראיון עם גיל לבנדה

ראיון עם גיל לבנדה
בשבוע שעבר פורסמה באתר One על ממוצע הגילאים בהרכבים של קבוצות ליגת הבורסה לניירות ערך בכדורגל. מועדון הכדורגל מכבי נתניה מוביל בקטגוריה כאשר ההרכב הפותח בממוצע הוא הצעיר ביותר בליגה (24.4 שנים)!
עובדה זו חידדה את ״האני מאמין״ שהמועדון דוגל בו כבר מספר שנים מאז שיצא לדרך חדשה ב2016 - להציב את מחלקת הנוער במרכז, ולהשקיע בה משאבים רבים בשאיפה להפוך אותה למוקד העוצמה של המועדון ולספק שחקנים איכותיים לקבוצה הבוגרת.
מספר ימים לאחר הכתבה, ניצחה הקבוצה במשחק הליגה מול הפועל כפר סבא (0:3) - כאשר שלושת הכובשים הם שחקנים יוצאי מחלקת הנוער של מכבי נתניה (חן עזרא, יונס מלאדה ועמרי גנדלמן), חותם נוסף לחשיבות האדירה של השקעה במחלקה הצעירה ובטיפוח שחקני בית.
צפו בתקציר:



החודש אמורה להתחדש גם הליגה לנוער, זמן טוב להתעדכן עם מאמן הקבוצה, גיל לבנדה, על ההתמודדות עם המצב ועם התכניות לקראת חזרת הליגה.
 
ש: איך גם אתה באופן אישי וגם המועדון מתמודדים עם משבר הקורונה? איך זה השפיע עליך, על המועדון ועל המחלקה בכלל?
 
אין ספק שזה תקופה לא פשוטה ומאוד מאתגרת לכולם, גם לי אישית וגם לשחקנים זה משהו שלא נתקלנו מעולם. גם בתחילת העונה חזרנו אחרי פגרה ארוכה של הקורונה בסגר הראשון ולפני תחילת העונה היה לנו גם בידוד וכמה שחקנים חולים, התחלנו ארבעה מחזורים ואז יצאנו שוב - זה דבר לא פשוט ולא קל, אבל אני תמיד לוקח את הקושי כאתגר וזה מה שהעברתי לשחקנים את המסר. מכל דבר אפשר להוציא את הטוב, ככה ניצלנו את התקופה הזאת יותר לעבודה אישית, חיזוקים, התאוששות מי שצריך, שיקום מפציעות וככה ניצלנו את התקופה הזאת ומחשיבים את זה כאתגר אנחנו לא בורחים מזה. זה סיטואציה לא פשוטה שאין רצף, תמיד יודעים שיש פגרה ותקופת משחקים ופה זה משהו שאתה לא רגיל אליו, אתה עושה הכנה ואז שוב פעם יוצא לפגרה כמו בקיץ ואז עוד פעם צריך להתחיל. 



 
ש: איך מתכננים להכניס את השחקנים לכושר מחדש?
 
בתקופת הפגרה עבדנו על שימור, בעיקר בנושא הגופני אבל גם הטכני. עכשיו יש לנו שלושה שבועות שאנחנו מתחילים מנקודה מסיימת ובונים בתקופה קצרה עלייה גם בנושא הגופני, גם בנושא הטכני וכמובן את הנושא הטקטי, לפחות שלושה משחקי אימון מתוכננים עד המשחק הראשון בליגה על מנת שנגיע כמה שיותר מוכנים. קודם כל כשירים מבחינה פיזית, אבל גם מוכנים מבחינה טכנית, טקטית ומנטלית בהמשך הליגה. ברור שבמשחק הקרוב אנחנו לא נהיה בשיא הכושר וגם לא אמורים להיות, אבל אנחנו נשתדל להגיע כמה שיותר מוכנים בהמשך הליגה, גם שנהיה מוכנים להמשך העונה ונעבור את התקופה הזאת טוב ובלי פציעות כי זה מאוד חשוב, סיטואציה שלא קורית כל פעם ועם זה אנחנו צריכים להתמודד, מצד אחד להכין למשחק הראשון ומצד שני לא להגיע לפציעות, זה ממש אנחנו משחקים על הקצה אבל עם תוכנית מאוד מסודרת בנושא הגופני ומאוד מוגדרת ומפורטת אבל עם מעקב מאוד צמוד. צריך לראות איך כל שחקן מגיב, יכול להיות שלשחקנים מסויימים צריך להוריד, ולחלק צריך להגביר אז אנחנו נעשה כל מה שצריך ביחד עם הצוות כדי להביא אותם מוכנים. 
 
ש: איך אתה והצוות הצלחתם לשמור גם על הכושר וגם על הקשר של השחקנים?
 
כל המערכת נרתמה לעניין, בנושא הגופני לירון המאמן כושר בנה תוכנית שבועית שהעביר אותה לשחקנים, אימון אחד איתם ביחד בזום ואת השאר הם עשו לבד, הם שלחו סרטונים כדי שיהיה לנו מעקב לראות מי עשה ואיך עשה. בנושא הטכני הם קיבלו תרגילים לעבודה אישית, בנושא הטקטי עשינו וידאו קבוצתי של המשחקים שלנו (בזום כמובן), עשינו וידאו אישי עם שחקנים כדי להראות להם מהמשחקים קצת תיקונים. בקטע המנטלי היינו בקשר עם השחקנים בשיחות כדי לראות איך הם מתמודדים, גם שחר המאמן המנטלי בין אם בסשן קבוצתי בזום וגם בשיחות אישיות שהצליח להרים אותם. בנוסף עשינו מפגש מאוד מוצלח עם אלמוג כהן ועמרי גנדלמן בזום שנתן להם השראה מאוד גדולה. כיסינו מכל הפרמטרים כמה שאפשר, אני חושב שעשינו את זה בסדר גמור, עשינו את המקסימום בתנאים הקיימים, כי זה מאוד חשוב להיות על הדופק. היה חשוב לנו לשמור על המסגרת, הם ידעו שיש תוכנית אימון, טקטית, שיש וידיאו ויש שיחה ושמרנו על מסגרת שזאת הייתה המטרה הכי חשובה שלנו.
 
ש: איך אתה מסכם עד עכשיו את התקופה שלך בנתניה? ואת היחסים עם ישראל צרפתי?
 
אני מאוד נהנה בנתניה, המועדון מתנהל בצורה מאוד מקצועית, יש בו את כל התנאים להצליח ויש דגש מאוד גדול במחלקת הנוער מבחינת תנאים ומבחינת גישה, אני כאחד שמאוד מאמין בעבודה קשה ומקצועית אז אני מאוד מתחבר לאנשים ולדרך ורואים שהכיוון לתת לשחקני בית בקבוצה הבוגרת שזה משהו שעשיתי רוב השנים שלי כמאמן. ישראל הביא רוח חדשה ותוספת, היה לי עבודה מאוד טובה עם זאביק זלצר בעונה הקודמת שהביא מהידע והניסיון שלו ובכלל מהאישיות שלו. ישראל ככה בא עם המון אנרגיות ורצון לתת מעצמו, הוא הביא את ה"אני מאמין" שלו ויש קשר מאוד טוב, ישראל בדומה לי הוא איש מערכת ואיש של עבודת צוות כך שמהרגע הראשון העבודה היא עבודה שוטפת ופורה, ואני מקווה שנשיג את המטרות שלנו.
 
ש: איך ההרגשה ששחקנים שבעונה שעברה שיחקו תחתיך והעונה משתלבים כבר בבוגרת? עמרי גנדלמן קפטן הקבוצה בעונה שעברה כובש בבוגרים, מה התחושות?
 
זה גאווה גדולה וזה סיפוק גדול, זה החותמת על העבודה הקשה שאתה עושה כל השנה. יש את גנדלמן, כארם ג'אבר, רוי קורין, קלר ומתן שזה המון שחקנים וזה החותמת לעבודה קשה וזה סיפוק גדול. עמרי גנדלמן הוא דוגמא למופת לשאר השחקנים ובכלל לאיך שחקן צריך להתנהל, קודם כל באישיות שלו, איש עבודה ומקצוען בכל רמח איבריו, מנהיג והיה קפטן יוצא מן הכלל בעונה שעברה. בעונה שעברה הוא סחב את עצמו וסחב את הקבוצה ועשה עונה מדהימה, כקשר אחורי כבש 11 שערים שזה מדהים, יש לו נתונים פיזיים מדהימים, יכולת טכנית טובה, מעל הכל אבל האישיות שתיקח אותו לרמות הכי גבוהות, זה גאווה לי באופן אישי, גם לו וגם למועדון. הגול שהוא כבש מאוד אופייני לו, זה שער ראשון שלו ובטוח שלא אחרון, אם הוא ימשיך בעבודה קשה ובצניעות כמו שהוא יודע אני בטוח שזה לא התחנה האחרונה שלו. 
 
ש: מלבד ענייני הזום, האם יש קשר בין קבוצת הנוער לבוגרים בעניינים טקטיים או התייעצויות כאלו ואחרות?
 
שנה שעברה היה קשר מעולה וגם השנה אנחנו מאוד מתואמים מבחינת שחקנים שעולים ויורדים, מאמן הבוגרים הגיע לכל המשחקים מלבד המחזור הראשון נגד סכנין וצפה, הצוות של הנוער נמצא לא מעט באימון של הבוגרים. יש שיתוף פעולה, יש גם הרבה מה ללמוד, השנה המאמן התווה דרך של עוד יחידות אימון, וזמן אימון ותכנים, אנחנו גם מנסים בנוער, בתנאים הקיימים כמובן כי מדובר בילדים להוסיף השנה עוד יחידת אימון, כמו שעשינו בשנה שעברה של אימון דאבל בבוקר, ועוד העשרה ותכנים, ושימוש בGPS שהכנסנו שנה שעברה כדי לראות איך מביאים את השחקנים הכי קרוב לשם כדי שהמעבר יהיה הכי חלק וטוב. 
 
ש: עד כמה לדעתך משפיע הזום עם אלמוג כהן על שחקן הנוער?
 
המון, אני תמיד מסתכל על עצמי ובודק מה אני חש כדי להעריך מה הם חשים. אפשר לדבר איתם המון תיאורטית אבל ברגע שהם רואים ושומעים מעשית ממישהו שעבר את זה, כי אתה יכול לספר להם סיפורים וכתבות אבל ברגע שאדם שעובר את זה אומר זה אחרת. אגב הוא אמר להם שהוא לא היה שחקן שכוכב בנוער, ואפילו היה שחקן ספסל בהתחלה ועשה את הדרך עד הבונדסליגה והנבחרת, אני חושב שאין השראה יותר גדולה מזאת, מעבר לזה שהוא נתן להם גם טיפים להתמודדות, לסיטואציות מסויימות, דברים שהוא לקח על עצמו ואיך הוא עשה אקסטרה ועוד.. וברגע שאתה מקבל את הטיפים האלה משחקן שעשה. השילוב היה גם עם גנדלמן שזה אחד ששיחק איתם בעונה שעברה, הדברים האלה הם בכלל השראה ודוגמא ואין לי ספק שזה תרם כמו לא מעט אימונים בשטח, כי מי שיפנים ויקח משהו קטן זה יכול לעשות הבדל ענק בקריירה.
 
ש: איך עובד למעשה הצוות במכבי נתניה במחלקת הנוער? 
 
יש צוות מלא לכל דבר כמו בבוגרים, וההתייחסות לנוער היא כמו קבוצה בוגרת. יש צוות מלא כמו שיש בכל קבוצת בוגרים בליגת העל, עוזר מאמן, מאמן שוערים, מאמן כושר, אנליסט ויש תזונאי שבהכנה עבדנו גם על נושא התזונה שהם קיבלו תפריטים ושמרנו בפן הזה. בנוסף יש צ'יפים שאנחנו מנתחים כל אימון וכל משחק ואז אנחנו רואים שאנחנו עומדים טוב ביעדים, אנחנו מצלמים את האימונים והמשחקים ומנתחים אותם, גם ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית, יש מאמן מנטלי שעובד צמוד עם הקבוצה גם בפן הקבוצתי וגם באישי. עבודה אישית והעשרה זה משהו שאנחנו עושים באחד על אחד, בחוליות, בתפקידים, יש את הפנימייה שחלק מהשחקנים לומדים שם, והעבודה שישראל עובד איתנו במגרש ומחוץ למגרש. כל הנושא הרפואי, המעסה הצמוד שיש, המכשור של הבוגרים, אפסנסאי צמוד שזה משהו יוצא דופן מבחינת הדאגה, כל הדברים ביחד ברמה הכי גבוהה שיש במחלקות נוער והייתי במכבי חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב ואלה מועדונים גדולים, אבל מכבי נתניה מבחינת תנאים ברמה הכי גבוהה שיש בכל מה שקשור במחלקת הנוער. התוצאות לא מאחרות להגיע, יש את השחקנים שבבוגרים שזה תוצאה של עבודה והשקעה, וכמובן שיש גם סקאוטים שהביאו הרבה מאוד שחקנים איכותיים שהגיעו למועדון, וכל הדברים האלה בסופו של דבר נותנים את הערך המוסף ובסוף זה מביא את התפוקה למטרה העיקרית - להכשיר כמה שיותר שחקנים תוצרת בית לקבוצה הבוגרת.
 
ש: כמאמן בשנה של קורונה מה הציפיות?
 
קודם כל באמת להתמודד עם המשברים של הקורונה בצורה הטובה ביותר ולשמור על השחקנים מבחינה גופנית כי זה תקופה בעייתיי, להמשיך במטרות האישיות שזה לקדם את השחקנים מדרגה אחת קדימה לפחות, להביא אותם מוכנים למשחקים ולקבוצה הבוגרת, ובפן הקבוצתי להציג יכולת טובה כמו שהצגנו בחלק השני של העונה ולהמשיך באותה נקודה ולהתקדם, ומאמין שכמה שיותר גבוה מבחינה קבוצתית גם במסגרת הליגה וגם במסגרת הגביע.
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up