תפריט
ראשי | תפס פיקוד בדרך לגביע

תפס פיקוד בדרך לגביע

טוהר חלפון
תפס פיקוד בדרך לגביע

כשעוזר המאמן מקבל את המושכות ומוביל קבוצה לזכייה בתואר. האבל שפקד את מאמן קבוצת ילדים א' ומנהל קבוצת הבוגרים, סשה פלדמן, שנפרד לפני כשלושה שבועות מסבתו שהלכה לעולמה, סיפק לעוזרו טל חדד (26) הזדמנות שלא הרבה מקבלים: לעמוד על הקווים ולהוביל את הקבוצה לזכייה בגביע בגמר טורניר המונדיאליטו, בו ניצחה 0:1 את מכבי חיפה, משער שכבש אלון כפיר, אותו אירחנו לראיון בשבוע שעבר. 

טל חדד שואף ביום מן הימים להיות מאמן בליגת העל אבל עד שזה יקרה הוא מנסה לצבור כמה שיותר ידע וניסיון מאנשי המקצוע שסובבים אותו. בשיחה איתו ניסינו להבין איך הדברים התגלגלו, איך זה הרגיש מהצד שלו, ומה התכניות שלו לעתיד

מתי בעצם התחלת לעמוד על הקווים ולאמן את הילדים?

"התחלתי לאמן באמת לפני כשתי עונות במכבי נתניה, כשהקבוצה הייתה בשנתון ילדים ב'. הצטרפתי כעוזר מאמן לדניאל סבח ובהמשך המשכתי כעוזרו של סשה".

פעם ראשונה שעמדתי על הקווים כמאמן ראשי של הקבוצה הייתה בטורניר המונדיאליטו. עד כמה המאמן הראשי של הקבוצה, נתן לך חופש להחליט על הנעשה בקבוצה?

"סשה נתן לי חופש מוחלט על הבחירות בזמן הטוניר, הוא סמך עליי וגם אמר לי זאת לא פעם. כמובן שהתייעצתי איתו והיה חשוב לי לשמוע את דעתו על דברים, בסופו של דבר אנחנו עובדים כצוות".

היו בינך לבין המאמן אי הסכמות לאורך העונה? אם כן, איך פתרתם זאת?

"כמובן שמדי פעם  לא הסכמנו או יותר נכון חשבנו שונה, אבל התקשורת בנינו טובה והיא המפתח. תמיד אנחנו מדברים על הדברים ודנים בהם, עד ששנינו הסכמנו וככה ההחלטות שנעשות יותר איכותיות. בסופו של דבר המילה האחרונה היא של המאמן, הוא קובע".

נחזור רגע לטורניר המונדיאליטו. איך עבד שיתוף הפעולה בינך לבין סשה?

"סאשה היה בימי אבל בתחילת הטורניר וביקש ממני להוביל את הקבוצה. זה התחיל טוב והמשיך אפילו יותר טוב . לאורך הטוניר עדכנתי אותו ודיברנו על המשחקים. הוא אפילו הצליח לבוא לראות חלק מהם. מבחינתי, זאת הייתה הזדמנות מצוינת להתפתחות אישית שלי כמאמן , התנסות ראשונה עם קבוצת 11 על 11 על הקווים מול קבוצות טובות. הילדים נתנו מעצמם לאורך כל הטוניר והיה מדהים לעשות את זה איתם".

הגעתם לגמר ומאמן הקבוצה נתן לך את הזכות לעמוד על הקווים, זה יותר מרגש או יותר מלחיץ?

"זה שילוב של השניים. אני תמיד אומר, שכל עוד אני מתרגש ממשחקים - סימן שבחרתי טוב אני במקצוע הנכון. צריך לדעת לתעל את ההתרגשות והלחץ לדברים טובים ולהביא את עצמך ואת הקבוצה לדריכות מקסימלית. סשה ועוד אנשי צוות טובים של המועדון עמדנו לשירותנו לאורך כל היום של הגמר וזה גם עזר ונתן שקט".

אתה מצליח לזהות כשרונות  בגיל הזה או שזה עוד מוקדם?

"חד משמעית אפשר לזהות כשרונות אצל ילדים בגיל הזה. כמובן שצריך לקחת דברים בערבון מוגבל, כי יש לפניהם דרך ארוכה לעבור עד שיהפכו לשחקנים בוגרים ודברים יכולים להשתנות. אני יכול להגיד שקבוצת שנתון 07 של מכבי נתניה היא מהמוכשרות שראיתי - ואני לא היחיד שאומר את זה, גם מאמנים מנוסים אומרים זאת. הם צריכים להמשיך לעבוד קשה בכל אימון ומשחק ואני מקווה ומאמין שנראה כמה שמות מהקבוצה הזו עוד בעתיד".

שאלה לסיום, מה השאיפות שלך לעתיד?

"אני רוצה להתפתח בכדורגל כמאמן. בעתיד היותר רחוק אני שואף להגיע לתפקיד בקבוצה בוגרת בליגת העל. עד שזה יקרה, אני מנסה ללמוד כמה שאפשר מאנשי המקצוע שסביבי ולצבור ניסיון אימון".

 
 
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up