תפריט
ראשי | לקראת משחק: מכבי תל אביב

לקראת משחק: מכבי תל אביב

לקראת משחק: מכבי תל אביב

מאמן הקבוצה, סלובודן דראפיץ':

"אתה יודע, מישהו סיפר לי משל על המצב שלנו: 'בכיתי שאין לי נעליים, עד שראיתי את האיש בלי הרגליים'. לפני שנתיים לא היה לנו שום דבר, ופתאום בעונה השלישית אנחנו מוכרים את הכוכב שלנו. בהמון כסף, 8 מיליון שקל, והכסף נכנס למועדון, ללא ספק יושקע בו - בנוער, במגרש נוסף, בשחקנים שכבר צרפנו וכאלה שנביא בעתיד. אנחנו לא עוצרים, מסתכלים גם על כיוונים לקראת ינואר. אבל בואו נשים דברים בפרופורציות.

ליברפול רצו לאליפות, מכרו את קוטיניו לברצלונה באמצע העונה, ושאלו אותם 'איך אתם מוכרים את השחקן הכי טוב, מה יהיה עכשיו?'. זה תהליך טבעי. אנחנו יותר שקטים שסיפור דיא נסגר, כי לא ידענו במאה אחוז לאן זה יתפתח עם כל ההצעות עליו. המהלך שבעל הבית עשה עם דיא - היה חייב להיעשות. יש פה בעלים שרק טובת המועדון מעניינת אותו.״

?? הקאדר, האמונה

״אנחנו ממשיכים הלאה, ובאמת שמחים עם מה שיש לנו בקבוצה. הדרך שלנו ממשיכה. המועדון בריא, הוא נבנה בצורה הכי מקצועית שיש, בהתאם לבנייה של מועדונים טובים בעולם. עם 8 שחקנים מתחת לגיל 20, שחקני אולימפית, עכשיו גם סגל רחב של 26 שחקנים, הרבה אופציות, תחרות על כל מקום בהרכב, ועבורי - אני יכול להסתכל היום במשחק לספסל ויש לי אופציות לשינויים התקפיים. 

מה שאנחנו צריכים עכשיו זה קצת זמן וקצת סבלנות. כי נכנסנו למקום לא נעים בפתיחת הליגה. אבל אנחנו יודעים מה צריך לעשות. אוהדים, מטבע הדברים, רואים רק את המשחקים, ושם אנחנו עדיין לא משהו ואין תוצאות, אבל אנחנו והשחקנים באים כל יום עם חיוך, ובמלוא הרצינות. ואנחנו אופטימיים. אנחנו מכירים את הליגה הזו, הוכחנו לעצמנו כבר שאנחנו יכולים צ'יק צ'ק לחזור אם נעשה את הדברים נכון."

?? בעיות והתאמות

"אז היום אנחנו במצב שעם החומר הטוב שיש לנו, אנחנו צריכים לעשות התאמות, להבין מה ההרכב המתאים, השיטה, ואיבדנו קצת את הלחץ והאגרסיביות שלנו. עלי בא אלי אחרי המשחק האחרון עם דמעות בעיניים ואמר לי 'קואץ', תעזור לי, לא הייתי טוב'. עניתי לו: ׳אתה יודע למה לא היית טוב? בגלל שרצית לעשות דברים, ששנה שעברה לא היית עושה. הפסקת לעשות חטיפות כדור, ואלמנטים אחרים שהיית בהם מצוין. תחזור לבסיס - ויהיה בסדר'. זו דוגמא לכך שהשחקנים שלנו, מכוונה טובה, רוצים היום רוצה לעשות גם את העבודה של דיא ושל ערן. קצת התבלבלו בתפיסה. אני צריך לסדר להם את הראש. היינו הראשונים בארץ בחטיפות בחצי שלנו - ק"ש ניצחו אתנו בהיבט הזה במשחק האחרון. אנחנו נחזור לבסיס ולאפיונים שלנו.״

?? לקראת שבת: השחקנים החדשים, היריבה

"כשדיא הגיע לפה הוא היה שחקן ללא קבוצה, ואז עם רצועה צולבת, ועוד דרך ארוכה עד שהפך למלך השערים. הלקח מהסיפור הזה חיובי מבחינתנו, כי היום, כשגיא מלמד הגיע, הוא אמר: 'באנו כי אנחנו יודעים שזה מקום טוב להיות בו. מקום שמקדמים בו שחקנים. שכייף בו. פה אני רוצה להיות'. זה לא רק מלמד: אין ספק שבנינו משהו, אם שחקנים שהיינו מתחננים אליהם בעבר - רוצים כיום להיות במכבי נתניה. חלקם מחכים בתור. זו העוצמה שלנו. 

המטרות של מכבי נתניה לא השתנו: אנחנו רוצים להביא את הקהל ליציעים, ולשחק עבורו כדורגל אטרקטיבי. אנחנו מסוגלים לזה. כאמור, קצת זמן. נתקענו במצב שאין לנו זמן לאימונים, מלמד היה קצת חולה, ברצשקי ופיניש לא שיחקו לאחרונה, אבל אמרנו להם: 'לא הבאנו אתכם בשביל שתעשו ניסים ונפלאות. אלא שתתמודדו על ההרכב.׳

פחות מעניין אותנו מי היריבה. במקרה זו הקבוצה הכי טובה היום בארץ. אחרי המשחק אגיד לכם אם זה היה זמן טוב או לא טוב לקבל את מכבי ת״א. כשאימנתי בבית"ר, משחק מולם בחוץ הוציא אותנו לדרך חדשה עם ניצחון, אחרי שהיינו בלי נקודות ורצו לזרוק אותי. אני לא חושש. בית"ר ירושלים, באר שבע ואנחנו היום בתחתית - זו רק תחילת הדרך. אנחנו מכירים את הליגה, נרגיע את המערכת, ונזנק בחזרה. יש לנו את השיר ׳ברגעים הכי קשים׳ - שיר מצוין. הוא לא רק מילים, אלא מתווה דרך. לא נעזוב, אנחנו ממשיכים בדרך המבורכת"

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up